مشغول تهدید و ارعاب هستند، متحدانه در مقابلشان بایستیم

دستگیری، سرکوب و خشونت در ایران:

شش‌رنگ (شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی) ،۷ ماه ژوئن ۲۰۲۱ مصادف با ۱۷ خرداد ۱۴۰۰: در روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران یا پلیس سایبری ایران) از دستگیری یکی از گردانندگان یک کانال تلگرامی تحت عنوان تشویق به همجنسگرایی خبر داد. رييس پلیس فتا شرق استان تهران از کاربران شبکه‌های اجتماعی درخواست کرده است که «به دادسرای محل سکونت خود مراجعه کرده و گزارش تخلف کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی را ثبت کنند». این یک دعوت عمومی از مردم برای همدستی با حکومت برای سرکوب افرادی است که در رابطه با مسائل جامعه ال‌جی‌بی‌تی خاصه همجنسگرایی اطلاع‌رسانی می‌کنند و فرهنگ‌سازی می‌کنند.

شبکه شش‌رنگ بلافاصله ضمن محکوم کردن این دستگیری‌ها، به سیاست جاسوس‌پروری و همچنین ایجاد رعب و وحشت در بین جامعه ال‌جی‌بی‌تی اعتراض کرد.

ترکیه و تهدید پناهجویان ال‌جی‌بی‌تی:

در هفته گذشته رضا غفاری (مازیار) با نشر یک ویدیو در فضای مجازی، از تهدیدهای دستگاه‌های اطلاعاتی به خانواده‌اش اطلاع داد و اینکه در کانال‌های تلگرامی همجنسگراستیز، بارها نام واقعی او همراه با فحاشی و تهدید جانی اعلام شده است.

این موضوع نگرانی وسیعی در بین همه ما ایجاد کرد و البته به همین‌جا محدود نماند، عقیل عبیات، که در هفته های گذشته در رسانه‌ای کردن قتل علیرضا فاضلی منفرد در اهواز و توسط مردانی از خانواده‌اش نقش بسزایی داشت نیز مورد تهدید جانی قرار گرفت. در روز جمعه نیز صفحه اینستاگرامی وی هک شد و از سوی کسانی که خود را سربازان گمنام امام زمان نامیده و آرم سپاه پاسداران را در صفحه وی منتشر کردند، مورد تهدید قرار گرفت.
شش رنگ بلافاصله اقدامات لازم را برای اطلاع‌رسانی به نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان دیده‌بان حقوق بشر، سازمان عفو بین‌الملل و همچنین ایلگای جهانی انجام داده و همچنین با چند نهاد دیگر برای تامین امکانات لازم برای انتقال سریع آنها از ترکیه و حفظ امنیت آنها صورت داد که بلافاصله بعد از اتمام مراحل و نتیجه قطعی به اطلاع عموم خواهد رسید. این اقدامات در عین اینکه برای حفظ امنیت پناهجویان ال‌جی‌بی‌تی در ترکیه حائز اهمیت است، برای کوتاه کردن دست نهادهای امنیتی و سرکوبگر در خارج از مرزهای ایران نیز هست.

سازمان‌های نامبرده در طی روزهای آینده با مسئولان مربوطه در ترکیه نیز تماس گرفته و مسئولیت آنها را برای حفظ جان پناهجویان ایرانی به آنها یاد آور شده و امیدواریم کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان بار دیگر تجدید نظر کرده و مسئولیت جدی خود را در ترکیه برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان بر عهده گیرد. ولی برای  موفقیت تمام این اقدامات نیازمند یاری همه شما هستیم.

در عین حال از رسانه‌های گوناگون می‌خواهیم با ترتیب دادن برنامه‌هایی که بتوان ضمن توضیح شرایط و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد حقوق افراد جامعه ال‌جی‌بی‌تی، به موضوع آموزش و امنیت دیجیتال پرداخته و بطور ویژه در مورد فعالین ال‌جی‌بی‌تی در ایران سخن بگوییم را فراهم کنند.

اگر امکانی برای مقابله موثرتر با این تهدیدات دارید و یا برای انتقال چند نفر از اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایرانی در ترکیه پیشنهاد یا توانایی و یا ارتباطات تعیین کننده‌ای دارید، ما را در جریان بگذارید.

ما همینجا اعلام می کنیم که هیچکدام از این تهدیدات خللی در عزم ما برای مقابله با نفرت پراکنی و تبعیض علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایجاد نخواهد کرد و بالعکس امیدواریم فعالین حقوق بشر و دیگر آزادیخواهان نیز به حمایت فعال از جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی پرداخته و به ایجاد تحولی جدی یاری رسانند.

اقدامات پیشگیرانه مهم:

اگر زیست همجنسگرایانه دارید یا در فضای مجازی به مطالب مربوط به همجنسگرایی می‌پردازید امنیت تلفن همراه و کامپیوتر شخصی‌تان را همواره در حد مطلوبی نگه دارید.

استفاده از نسخه تقلبی پیام‌رسان‌های تلگرام و واتس‌اپ با امکانات خاص فارسی در سایت‌های دانلود ایرانی مانند آن است که کلید خانه‌تان را به دزد داده باشید.

این نرم‌افزارها دارای خلل امنیتی هستند و امکان ردیابی شما را فراهم می‌کنند.

سعی کنید حساب کاربری خود را در حالت خصوصی نگه دارید. در این صورت شما به تعداد افراد محدودی  اجازه می‌دهید اطلاعاتتان را ببینند.
توضیحات مفصل در این مورد را می توانید در مطالب منتشره در شبکه های اجتماعی یا وبسایت ما پیدا کنید.

تجربه ی خودتان را از عدم رعایت مسائل امنیتی و تهدیدات دستگاه های امنیتی، چه وزارت اطلاعات و چه اطلاعات سپاه یا نهادهای دیگر در فضای مجازی را برای ما بنویسید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *