محروم کردن یک ترنس از امتحان کانون وکلای مرکز بخاطر تغییر جنس

در روز سه‌شنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۶ کاربری در توئیتر خود نوشت:

امروز طی یک تماس تلفنی با یکی از دوستانم که پارسال با عمل تغییر جنسیت پسر شد متوجه شدم کانون وکلا به خاطر این مشکل اجازه امتحان رو بهش ندادند و با بدترین حالت از کانون بیرونش کردند.  
تبریک به #کانون_وکلای_مرکز

محروم کردن یک فرد بخاطر انتخاب فرایند تغییر جنس که قانون در اختیار وی گذاشته است، از امتحان و رقابت آموزشی/حرفه‌ای برابر با دیگران، توسط کانون وکلای مرکز که خود باید در پایبندی به قانون و صیانت از حقوق شهروندی افراد الگو باشند -اگر صحت داشته باشد- از سوی ما شدیدا محکوم است.
امیدواریم این کانون پاسخی بر این ادعا منتشر کند و واقعیت و جزییات این امر و مسئولان آن روشن شود. متاسفانه عدم حمایت قانونی از اقلیت‌های جنسی، که تنها یک نمونه آن محرومیت از تحصیل و اشتغال است، به برخوردهای فراقانونی و برخوردهای تبعیض‌آمیز در سطح اجتماع چراغ سبز نشان می‌دهد.

جای خوشحالی است که این کاربر نسبت به تبعیض روا داشته شده به یک شهروند بخاطر ترنس بودن علنا اعتراض کرده است و با آوردن این مسئله به فضای مجازی سایر شهروندان را نیز از این موضوع آگاه کرده است. از ایشان بخاطر احساس مسسولیت و حساسیت شان به این رویداد تبعیض و پیگیری موضوع از طرق ممکن، متشکریم.
 
این مطلب در صورت مشخص شدن جزییات یا دریافت اطلاعات بیشتر به‌روز رسانی خواهد شد.
به‌روز رسانی:
در این مطلب انتقاداتی به حاشیه توئیت‌ها مطرح شده بود که با توجه به تماس فردی که این خبر را در توئیتر قرار داده بودند و اعلام حمایت و دلجویی ایشان، ضمن قدردانی در تاریخ ۱ بهمن‌ماه به‌روز رسانی شد. 


شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی‎:

🌈 https://6rang.org
🌈 t.me/Iran6Rang
🌈 instagram.com/6rangiran
🌈 facebook.com/6rang.Iran
🌈 youtube.com/user/6rangIran
🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‎

Info@6rang.org

4 پاسخ
  1. مرجان
    مرجان گفته:

    من کاربر مارپل هستم با یکی از دوستان همجنسگرا صحبت کردم و متوجه افتضاحی که به بار آمده از طرف من شدم از شما خواهش میکنم حداقل انصاف به خرج بدید و حمایت من رو مد نظر قرار بدید اینکه شما در واقع به راحتی اسم و آیدی شخص رو تو یک صفحه میذارید و نوشته اش رو پخش میکنید درست نیست،من توضیحاتی که دادم متاسفانه درج نشده و فقط همین مورد عنوان شده حاضر هستم از همین جا نامه ای رو خطاب به دوستانی که آز ده شدند بنویسم چون برای من شخصیت آدمها مهمه نه گرایشهاشون.من از طریق دو کاربر یکی وکیل یکی روزنامه نگار پیگیر کار ایشون هستم و متعاقبا به شما اعلام میکنم.امیدوارم این خبر رو تصحیح کنید

    پاسخ
  2. مرجان
    مرجان گفته:

    ومورد دیگه اینکه من یک فرد حقوقی هستم حتی فردی که به مشکل برخورده بود اسمش رو عنوان نکردم تا اتفاق و مشکلی براش پیش نیاد بعد شما اینجا برای احقاق حقتون اسم و مشخصات فرد رو پخش میکنید خوبه تو این جامعه زندگی میکنید ،مطمئن باشید اگر دو نفر مثل من که دگرباش نیست بخواد از شما حمایت کنه با این جنجال و پخش عکس پشیمون خواهد شد

    پاسخ
    • شش رنگ (ادمین)
      شش رنگ (ادمین) گفته:

      دوست عزیز کامنت‌های شما پاک نشده بلکه به دلیل ملاحظات امنیتی کامنت‌ها در حالت تایید خودکار قرار ندارند.
      لطفا توجه داشته باشید که ما اسم و مشخصات کسی را و هرگونه اشاره به هویت کسی را که امکان شناسایی کسی را فراهم کند فرای آنچه در فضای مجازی به صورت پابلیک منتشر کرده‌اند پخش نکرده ایم.
      طبیعتا می‌دانید مطلبی که فردی در فضای مجازی قرار می‌دهد پیش از آنکه تغییری در آن دهد ممکن است در معرض دید و انتشار و قضاوت مردم و رسانه‌ها قرار بگیرد. در این بابت به سبک و سیاق جهانی، همه ما در معرض پرسشگری و مسئول دانسته شدن برای هر حرف یا اظهارنظر هستیم. مسلما افراد ممکن است دچار خطا یا اشتباهی در اظهارنظر شده و یا نظرات افراد تغییر کند و طبیعتا این حق را برای شما و همه قائلیم که ضمن پذیرش مسئولیت، نقطه‌نظرات خود را اصلاح کنند و دیدگاه یا مواضع جدیدی اعلام کنند. به همین خاطر هم از شما بابت ارسال این پیگیری‌تان و تلاش برای شفاف‌سازی و جبران آزردگی ممنونیم. اصلاح نظرات قبلی و اعلام حمایت افراد در هر مقطعی بی‌شک مهم و ارزشمند است.
      اما درباره این خبر: در این مطلب ما یک گفت و گویی را که در فضای عمومی توییتر شکل گرفته بود با لینک های مربوطه به وبسایت آوردیم.
      هدف ما ایجاد جنجال نیست بلکه برای ما مهم است که اگر گفت و گویی درباره اقلیت های جنسی صورت میگیرد بازتاب دهیم. و دیگران را هم به ورود به این بحث ها دعوت کنیم.
      ما اعتقاد داریم این گفت‌وگو ها سازنده است و برای گسترش این گفتمان باید انعکاس یابد. همین بحث‌ها هستند که تلنگر به افراد می‌زنند و باعث ایجاد پرسش و حساسیت در این مسائل می‌شوند. کما اینکه در سال گذشته یا حتی در ماه‌های گذشته این حجم بحث و تبادل نظر درباره مسائل اقلیت‌های جنسی در توئیتر به‌هیچ عنوان وجود نداشت.
      طبیعتا بازتاب یک مباحثه توئیتری در یک مقاله از حوصله یک وبسایت خارج است. اما از آنجایی لینک به منبع همواره در مطالب ما رعایت می‌شود، لینک به توئیت‌های افراد هم گذاشته شده. بنابراین امکان مشاهده توئیت‌های اصلاحی که اشاره کردید برای خواننده وجود داشته است.
      اما متاسفانه این اصلاحاتی که گفتید، احتمالا از زمان ضبط این چند توئیت و نوشتن این متن توسط ما دیرتر رخ داده.
      ضمن اینکه متاسفانه لینک ذخیره شده توسط ما برای پیگیری مطلب، ذیل اولین پاسخ شما به اسکرین‌شات‌ها که حاوی گزاره «شعور تفکیک» بود در فاصله کوتاهی به دلیل پاک شدن از دسترس خارج شد. و امکان مشاهده پاسخ‌های احتمالی شما و انعکاس آن در متن نگارش شده از ما سلب شد.
      با دیدن این کامنت ما سعی کردیم به نوشته شما در توئیتر برگردیم و توضیحاتی را که گفتید ببینیم اما متاسفانه موفق نشدیم اکانت شما را ببینیم.
      در صورتی که برای ما لینکی بفرستید با کمال میل بررسی و منتشر خواهیم کرد. همانطور که انتشار خبر محرومیت این ترنس را اقدام شایسته‌ای از سوی شما دانستیم، با کمال میل مایلیم توضیحات شما را منتشر کنیم.
      بار دیگر از بازتاب خبر این شهروند ترنس و پیگیری مسئله او ممنونیم. حتما خوشحال خواهیم شد اگر پیشرفتی در این زمینه حاصل شد ما را مطلع کنید و این خبر را به نقل از شما منتشر کنیم.
      پیروز باشید،
      ادمین

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *