امنیت در فضای مجازی

0,,15816702_303,00
شما هرگز در اینترنت امن نخواهید بود، پس این دروغ زیبا رو یک بار برای همیشه کنار بگزارید.
حفظ اسرار در فضای مجازی:
مهمترین نکته این هست که بدانیم فضای مجازی مخصوصا وقتی در کشوری به نام ایران زندگی می کنیم تنها به محیط اینترنت ختم نمیشود. جایی که هر قمری، بتواند لب تاپ، گوشی، تبلت یا هروسیله شخصی شما را بدون اجازه شما ضبط و چک کند حفظ اسرار مهمترین کار است؛ که فقط به نت ختم نمی شود. درس اول را خوب گوش کنید یک جیمیل بسازید و آدرس آن را به هیچ کس ندهید از آن برای ثبت نام در هیچ کجا استفاده نکنید. هیچ ایمیل پشتیبان یا شماره تلفنی به این اکانت خود ندهید، البته می توانید از خط دوستی خارج از ایران و یا برای ایمیل دوم باز هم از ایمیلی که هیچ کس آن را ندارد استفاده کنید. مطالب مهم خود را از جمله عکس و فیلم شخصی یا غیرشخصی و کتاب ها و مقالات و آثاری که از دیگران در سیستم خود دارید یا خودتان تولیدکننده آن هستید در گوگل درایو این جیمیل آپلود کنید. هیچ مطلبی که بتواند دست آویز آزار امنیتی شما شود را در سیستم و هارد خود نگه ندارید. همیشه قبل از خاموش کردن سیستم هیستوری را پاک کنید. بهترین نرم افزار برای افرادی که سررشته زیادی هم از کامپیوتر ندارند Ccleaner است.  پسوردهاتون رو حفظ کنید نه جایی بنویسید نه داخل مرورگر ثبت کنید از یک پسورد برای چند اکانت استفاده نکنید. برای پاک سازی هارد خود آن را با انواع فیلم و سریال پر و خالی کنید تا فایل های قبلی پاک شده دیگر قابلیت بازیافت نداشته باشند. در فضای مجازی به راحتی عکس های خیلی شخصی، آدرس خانه و جزئیات زندگی شخصی خود را به افراد غریبه ندهید. هرگز رودرباسی نداشته باشید حتی اگر دوست صمیمی شما سوالی خیلی خصوصی پرسید به آن جواب ندهید. متن چت ها را همیشه پاک کنید از دادن وب سکسی به افراد غریبه جدا خودداری کنید. اگر قصد تجمع دارید آن را در بوق و کرنا نکنید محل قرار را فرد به فرد اطلاع دهید و تا حد امکان تلفنی یا حضوری، تجمع هایتان را براساس یک زمان بندی ثابت مثلا هفتگی انجام ندهید از علائم مربوط به اقلیت جنسی تا حد امکان در اماکنی که حدس میزنید حساسیت برانگیز خواهد بود خودداری کنید نه شما چه گوارا هستید نه ایران صحنه جنگ های چریکی.
خلاصه کلام بیشتر در زمینه اینترنت و راه هایی که ممکن است از شما جاسوسی مجازی شود یادبگیرید کافی است در گوگل سرچ کنید اگر آنقدر عاقل هستید و احساس میکنید نیاز به حفظ اسرار دارید پس راه اش را هم پیدا میکنید در غیراین صورت سخن اضافه تر فقطآب در هاون کوبیدن است و این روزها هوا را هم مفت به ادم نمیدهند چه برسد به آب!
اگر فردی در نت خودش را مامور اطلاعات جا زد و شروع به تهدید کرد یک لبخند شیرین بزنید و خرامان خرامان به طرف گزینه بلاک بروید. همینطور نصیحتی به لزبین های عزیز، کم نیستند عاشقان دیوانه ای که ادعا میکنند تنها به سودای عشق مست کننده شما همچون اژدها جلوی اطلاعات و فتا ایستاده اند تا شما دستگیر نشوید! این مسئله 3 حالت بیشتر ندارد مرد مورد نظر احمقی بیش نیست. شما احمقی بیش نیستید. یا اینکه واقعا اطلاعاتی در دست دارد اما بدانید کسی نمیتواند جلوی دستگیری کسی را بگیرد آن هم در این سطوح میکروبی! پس تمام کمک شما به خودتان این است که انقدر هارد و سیستم تمیزی داشته باشید که حتی اگر فردی شما را لو داد مشکلی ایجاد نشود. و جز معدودی از افراد اقلیت جنسی که تولید کننده هستند و خودشان میدانند چطور گاف دست کسی ندهند و اگر هم بدهند در صورت وقوع همچین اتفاقی برایشان اول دعا خواهم کرد و بعد فاتحه خواهم خواند. دیگران خیال تخت باشند.
نکته اخر اینکه از نظر سخت افزاری هرگز برای تعمیر وسایل الکترونیکی خود به نزد افراد غریبه نروید قبل از سپردن سیستم خود برای تعمییر حتما هارد را کاملا به روشی که گفتم تمیز کنید. فکر کنید این تعمیرکار نیست بلکه خود شخص خامنه ای و وزارت اطلاعات اش است که قرار است شما سیستم خود را برای تعمیر به او  بدهید.
حرف هایی که گفته شدند به قیمتی گران و تجربه هایی تلخ بدست آمده اند آن را همراه خنده های شیرین تان به خاطر نگه دارید.
یاس آسمون

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *