آخرین تحولات درباره پرونده ساره

ساره (زهرا صدیقی همدانی)، فرد ترنسجندر ایرانی که  درآبان ماه ۱۴۰۰ هنگام خروج از کشور توسط سپاه پاسداران دستگیر شده بود به پرداخت ۵میلیون و سیصد هزارتومان جزای نقدی به اتهام خروج غیرقانونی محکوم شد.

 

بر طبق اطلاعات رسیده از یک منبع مطلع به شش‌رنگ،  شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو ارومیه به این دلیل که پرونده ساره برای فعالیت در فضای مجازی به دادگاه انقلاب ارجاع شده و دو دادگاه نمی‌توانند به یک اتهام مشابه رسیدگی کنند، او را از اتهام تشویق مردم به فساد و فساد و فحشا تبرئه کرد. این رای در دادگاه تجدیدنظر قطعی شده است. لازم به ذکر است براساس رای دادگاه که توسط شش‌رنگ مشاهده شده، مشارکت در قاچاق زنان و دختران جزو اتهامات ساره در این دادگاه نبوده و به نظر می‌رسد چنین اتهامی در کیفرخواست ارسالی به دادگاه انقلاب نیز نیست.

شش رنگ امیدوار است فرزندان ساره که چشم به راه بازگشت او هستند، بزودی با خبر آزادی وی روبرو شوند. همچنین از همه سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهد که تمام امکانات خود را برای آزادی ساره به کار گیرند.

شش رنگ از همه کسانی که بدون اطلاع از پرونده، و تنها بر اساس ادعای دستگاه امنیتی، به ساره توهین و او را محکوم کردند، می‌خواهد به این شیوه قضاوت کورکورانه خود نگاهی بکنند. یاد بگیریم به سیستم قضایی سرکوبگری که همیشه با اعتراف‌گیری اجباری و دروغ افراد را به پای چوبه دار نیز کشانده، اعتماد نکنیم و از آنها بخواهیم متهمین را در یک روند منصفانه محاکمه و با شفافیت ادله خود را به وکیل مدافع متهم و افکار عمومی ارائه دهند و به رسانه ها اجازه پوشش خبری بی‌طرفانه را بدهند.

یاد بگیریم پرسش کنیم. ما نباید در جمعیت سنگسارکنندگان و اتهام زنندگان قرار بگیریم. ما از عدالت و از روندهای شفاف و عادلانه دفاع می‌کنیم. ما خواهان آزادی ساره شدیم و اعلام می‌کنیم که حق ساره است که از یک دادگاه عادلانه برخوردار شود، و تا آن هنگام باید به نزد خانواده بازگردد.

 

 

 

لینک ویدیو کلیپ منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم، سایت نزدیک به سپاه پاسداران:

 

https://www.aparat.com/v/lrHby

 

لینک‌های مرتبط (اخبار دستگیری و اتهامات ساره):

 

https://6rang.org/17321

 

https://6rang.org/17507/

 

https://6rang.org/17625/

 

 

لینک آخرین بیانیه شش رنگ در هفته گذشته:

 

https://6rang.org/72908/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *