بیانیه شش‌رنگ در پاسخ به نفرت‌پراکنی تلویزیون جمهوری اسلامی

شب گذشته، ۲۱ فروردین در ویژه برنامه‌ خبری، ۲۰ و ۳۰، گزارشی در جهت تخریب جنبش زن، زندگی، آزادی پخش شد. این گزارش به حضور جامعه ال‌جی‌بی‌تی در انقلاب و مثل همیشه نفرت‌پراکنی علیه این جامعه و به ویژه همجنسگرایان اختصاص داشت.

این برنامه، ابتدا با تقبیح «انقلاب جنسی» آغاز می‌گردد و سپس حضور جامعه ال‌جی‌بی‌تی را نشانه ای از”انحراف جنسی” و اهداف “خارج از عرف” این انقلاب تعبیر می کند.

در این گزارش با خلط قسمت‌هایی از صحبت ها و مصاحبه های ملیکا زر در مناسبت‌های اخیر و ترکیب ناشیانه آن با حرف‌هایی با کمترین ارتباط به مطالبات جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ در انقلاب ژینا از برخی دیگر از به اصطلاح سلبریتی‌ها، تلاش می‌کند که این مبارزه را به بحث «بی بند و باری» جنسی  تقلیل دهد. 

نمونه‌ای از این سخنرانی‌ها حضور تاریخی ملیکا زر در بزرگترین تجمع ایرانیان خارج از کشور در ۲۲ اکتبر است، بود. در این سخنرانی ما گفتیم که دموکراسی تنها زمانی ممکن است که حقوق تمامی به حاشیه رانده شدگان و از جمله حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی را پس از  سقوط جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شود.

سپس با اشاره به تاکید چهره‌های فعال علیه جمهوری اسلامی مثل مسیح علینژاد، حامد اسماعیلیون و رضا پهلوی به حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی قصد دارند طرح مطالبات ما را به عنوان امری “غیر اخلاقی” وانمود کرده و به ویژه از آن علیه حامد اسماعیلیون به عنوان فراخوان دهنده این اجتماع بهره جویند.

۳۱ مارچ، شش‌رنگ گزارشی مبنی بر نفرت پراکنی علیه جامعه ال جی‌بی‌تی به ویژه در خیزش انقلابی ژینا منتشر کرد. این برنامه بیست و سی، پس از شدت گیری مقاومت زنان برای پوشیدن حجاب و انتشار تصاویر و ویدیوهایی از رقص و تجمع در پاساژها و پارک ها، نمونه‌ای مسجل از این تخریب‌هاست که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی با هدف تحریک افکار عمومی علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی با هزینه‌هایی گزاف تهیه می‌گردد.

جامعه امروز آگاه است که جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ از جنایت‌های جمهوری اسلامی در این سال‌ها در امان نبوده و بر علیه آن با این جامعه همدلی به وجود آمده و این یعنی بزرگترین ترس جمهوری اسلامی.

در این گزارش می‌بینیم که لوگوی شبکه شش‌رنگ و نام ملیکا زر از مسئولین این شبکه همواره تکرار می‌شود، این به این معناست که جمهوری اسلامی عمیقا دریافته که این جامعه به صورت متشکل چقدر قدرتمند است و این شبکه با سال‌ها فعالیت چه نقش پررنگی در آگاهی‌رسانی و برجسته کردن مطالبات این جامعه دارد. پیش‌تر و هنوز چنین کمپین‌های تخریبی علیه شش‌رنگ در جریان بوده و هست. 

به همین دلیل است که دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی به وسیله تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی تلاش بی‌وقفه‌ای برای تخریب چهره‌های فعال علیه جمهوری اسلامی می‌کند، کمپین‌های توییتری، افترا و ایجاد جو بی‌اعتمادی میان مردم و فعالین، تخریب این چهره‌ها در فضای مجازی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی و ایجاد فشار روانی برای  آن‌ها و خانواده‌شان در این سال‌ها به ویژه طی انقلاب ژینا ابزاری برای به انزوا بردن این افراد و خاموش کردن صدای انقلاب است.

برنامه بیست وسی جمهوری اسلامی که در چهارچوب برنامه‌های دستگاه امنیتی تولید می‌شود، در این قسمت اوج استیصال آنها را در مقاومت زنان و دختران و ابتکاراتشان در مقابله با حجاب اجباری و به انقیاد کشاندن بدن زنان نشان می دهد.

گزارش شش رنگ در مورد نفرت پراکنی سیستماتیک علیه حضور ما با هدف مرعوب کردن جریانات مخالف علیه جمهوری اسلامی و حذف ما در این انقلاب بار دیگر وظایف خطیر احزاب، سازمان ها ونهادهای سیاسی و حقوق بشری را برای مقابله با این سیاست یادآور می شود. 

ما بار دیگر اعلام می کنیم که نباید اجازه دهیم که سیاست خاموش کردن صدای زنان، اقلیت‌های جنسی و جنسیتی، با تکیه بر تابوهای اجتماعی، به نتیجه رسد. ما از همه شما برای ادامه این مسیر طلب یاری و همبستگی داریم و در این راه با قدرت به پیش می رویم.

شش رنگ (شبکه لزبین ها و ترنسجندرهای ایرانی)

۲۲ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با ۱۱ آپریل ۲۰۲۳

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *