شش‌رنگ به عضویت جامعه لزبین‌های اروپا و آسیای مرکزی درآمد

مفتخریم اعلام کنیم شش‌رنگ( شبکه لزبین ها و ترنسجندرهای ایرانی) به عضویت تشکل بین‌المللی جامعه لزبین‌های اروپا و آسیای مرکزی درآمد. جامعه  لزبین‌های اروپا و آسیای مرکزی یک شبکه‌ی فمینیستی و اینترسکشنال برای زنان* لزبین‌ است. این تشکل خودگردان و مستقل است و کاملا داوطلبانه فعالیت خود را از هفت سال پیش آغاز کرده است

این گروه برای فعالیت در رابطه با حقوق لزبین ها، افزایش مشاهده پذیری و آگاهی رسانی در مورد حقوق این افراد تشکیل گردیده است.

در این رابطه کنفرانس‌هایی را برای ایجاد ارتباطات، به اشتراک گذاشتن دانش جمعی، یافتن زبان مشترک و درک تفاوت ها و همچنین ساختن پل‌هایی فراتر از زمان و فضای کشوری برگزار می کنند .

شش‌رنگ نیز با رویکرد افزایش مشاهده پذیری افراد لزبین و مقابله با مناسبات قدرت مردسالارانه  مسیر مشترکی با تشکل لزبین‌های اروپا و آسیای مرکزی طی می کند. این همکاری بدون شک سبب افزایش مشاهده‌پذیری جامعه لزبین های ایرانی در سطح بین‌المللی در طرح مطالبات این جامعه با توجه به شرایط ایران از نظر جرم انگاری روابط همجنسخواهانه و همچنین در مقابله با تبعیض و سرکوب دولتی  علیه زنان در ایران خواهد شد. 

لازم به ذکر است، نوامبر ۲۰۲۲، شادی امین در مراسم اعطای جایزه مشاهده‌پذیری لزبین‌ها در اسپانیا در بخش کامیونیتی این تشکل جایزه‌ی «مشاهده پذیری لزبین ها» را به پاس بیش از یک ربع قرن فعالیت‌هایش به عنوان زنی لزبین و برای جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ دریافت کرد. این جایزه برای نخستین بار بود که در سطح بین‌المللی اعطا میشد. در این مراسم شادی امین در سخنرانی خود، پس از روایت شرح حال و قتل نیکا شاکرمی، جایزه خود را به او و آرمان‌هایش تقدیم کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *