سانسور همجنسگرایان به کتاب فروشی هم رسید

اداره‌ی کتاب وزارت ارشاد جمهوری اسلامی یک وبسایت کتاب‌فروشی‌ اینترنتی تهران که با استناد به سند ۲۰۳۰ در جهت آموزش کودکان به نشر کتاب‌های آموزشی در حوزه‌ی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی می‌پرداخت، از دسترس خارج کرد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، این سایت با پیگیری دفتر توسعه کتاب‌ و کتابخوانی و با دستور قضایی پس از اطلاع از فروش آثاری در مورد آموزش روابط همجنسگرایانه به کودکان به اتهام «مجرمانه با درونمایه آموزش همجنس‌بازی به کودکان» مسدود شده و برای صاحبان آن پرونده تشکیل شده است.

خبرگزاری فارس نوشت این آثار به دلیل «مصادیق مجرمانه» و «عرضه‌ی آثار منافی عفت و اخلاق» مسدود شده است. 

مجرمانه شمردن آثار مربوط به اقلیت‌های جنسی و جنسیتی توسط خبرگزاری فارسی، از جرم‌انگاری روابط جنسی بین دو همجنس در قوانین جمهوری اسلامی  نشات می‌گیرد. 

فشار بر روی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی به خصوص بعد از اعتراضات سراسری و انقلاب ژینا (مهسا امینی) در ایران وارد فاز جدیدی شده است. جمهوری اسلامی که پیش از این با انکار وجود اعضای جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ در ایران سعی بر نادیده گرفتن آن‌ها داشت، بعد از انقلاب ژینا با مشارکت آشکار و فعال اعضای این جامعه در اعتراضات به شکل علنی و بی‌سابقه‌ای فشار بر اعضای این جامعه و فعالان این حوزه  را افزایش داده است. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *