پاپ فرانسیس غسل تعمید فرزندان زوج‌های همجنس‌گرا را تایید کرد

واتیکان روز چهارشنبه، ۸ نوامبر اعلام  کرده است افراد ترنس می‌توانند «در شرایطی مشابه با سایر ایمان‌داران» غسل تعمید داده شوند. 

در این سند که  به تایید پاپ فرانسیس رسیده، بیان شده است: «افراد ترنس می‌توانند غسل تعمید داده شوند و تحت شرایط خاصی در جایگاه والدین تعمیدی قرار گیرند».

 بنابر اعلام واتیکان، آن‌ها همچنین می‌توانند در مراسم عروسی کلیسا در جایگاه شاهد عقد قرار گیرند. 

این سند همچنین حق دریافت غسل تعمید را، به کودکانی که به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند یا از طریق رحم اجاره‌ای با والدین همجنس به دنیا آمده‌اند، داده است.  در این سند تصریح شده است که زوج های همجنس می‌توانند کودکی را که به فرزندخواندگی پذیرفته‌اند یا با رحم جانشین به دنیا آمده است، غسل تعمید دهند، مشروط بر اینکه «امید موجهی داشته باشد که او در دین کاتولیک تحصیل می‌کند».

این سند در پاسخ به استفسار خوزه نگری (اسقف شهر سانتو آمارو در برزیل) که از واتیکان درباره موضع کلیسا در مورد افراد ترنس پرسیده بود، به زبان پرتغالی نوشته شده است.

 با  وجود اعتراض برخی از کاتولیک‌های محافظه‌کار به این تصمیم واتیکان کاملا مشخص است که پاپ می‌خواهد همه مؤمنان کاتولیک را در فعالیت‌های کلیسا مشارکت دهد.

با وجود اینکه سالهای گذشته واتیکان همچنان مواضع خود را درباره همجنسگرایی و افراد ترنس محکم و قاطع اعلام می‌کرد و به گناه بودن همجنس‌گرایی تاکید کرده بود و بر این باور بود که نظریه‌های جدید جنسیت «در تقابل با طبیعت» هستند سالهاست که تلاش می‌کند رویه خود را تلطیف کند. 

با اینکه اوایل سال ۲۰۲۳  پاپ فرانسیس و رهبران معترض از انگلستان و اسکاتلند جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را محکوم کردند و قوانینی را که علیه افراد  ال‌جی‌بی‌تی+ تبعیض قائل می‌شوند را، هم «گناه» و هم «بی‌عدالتی» خواندند. اما به نظر می‌رسد پاپ فرانسیس نتوانسته است در برخی موضوعات مواضع واتیکان را تغییر دهد.  

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *