حمله خبرگزاری دولتی میزان به نمایش افراد کوییر در سینما و تلویزیون

خبرگزاری میزان وابسته به  قوه‌قضاییه  جمهوری‌اسلامی در گزارشی که  آبان ماه امسال در بخش فرهنگی خود منتشر کرد با حمله به سازمان گلاد،کمپانی دیزنی را« بزرگترین مروج همجنس‌بازی در جهان » معرفی کرد.

گلاد (GLAAD) یک سازمان غیردولتی‌ست که از سال ۱۹۸۵ برای مقابله با پوشش رسانه‌ای ایدز و همجنسگرا‌هراسی، نظارت به‌روی رسانه‌های آمریکایی و حمایت از جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ تاسیس شد و پر قدرت فعالیت‌های خود را در این راستا ادامه می‌دهد.

گلاد هرساله در گزارش سالیانه خود به کمپانی‌هایی که در مورد موضوعات مربوط به جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ فیلم و انیمیشن ساخته اند،می‌پردازد. 

خبرگزاری میزان حالا با نوشتن   مطلبی   تحت عنوان «ماموریت » و حمله به یک سری از سازمان‌ها و کمپانی‌های مطرح جهانی، که به حمایت و آگاهی رسانی درباره جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ می‌پردازند   استفاده از کلمات توهین آمیز مثل «همجنسباز» افکار عمومی را نسبت به جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی  تخریب کند. گرایش جنسی را امری تلقی و آگاهی‌رسانی و آموزش در مورد پذیرش تنوع و مقابله با تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی را «ترویج مواضع چپ‌گرایان» عنوان کرده است.  

باید گفت، نمایش تنوع انسان‌ها، آموزش برای مقابله با خشونت و تلاش برای ساخت دنیایی امن برای همه انسان‌هاباعث آگاه شدن افراد از تعلق‌شان به جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ شده است. این امر تبلیغ نیست و انسان ها در صورتیکه تمایل نداشته باشند همجنسگرا، دوجنسگرا و یا به طور کلی کوییر نمی شوند! وقتی آگاهی و شناخت نسبت به انواع زندگی‌ها و روابط و عشق ورزیدن بیشتر می شود افراد بیشتری خود را در آن قالب پیدا می‌کنند.

گلاد سالهاست با هدف پیگیری و پیشگیری از تبعیض نسبت به اقلیت‌های جنسی و جنسیتی فعالیت کرده کمپانی والت دیزنی نیز در سال‌های اخیر با ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌های مختلف نقش موثری در آگاهی رسانی جامعه نسبت به موضوعات و زندگی افراد جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ داشته است، اتفاقی مهمی که در حکومت جمهوری اسلامی دقیقا بالعکس، سال‌ها با انکار و رد  و تبعیض علیه جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی سعی در سیاه‌نمایی و نفرت‌پراکنی داشته است.  

 

حال سوال اینجاست که  فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی که سازنده های آن وابسته به حکومت جمهوری اسلامی هستند چه چیزی را ترویج می‌دهند؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *