قضاوت ممنوع! سوال و جواب از لزبین‌ها

در مورد جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ یک سری تصورات غلط وجود داره که باعث قضاوت در مورد اعضای این جامعه میشه. ما سعی خواهیم کرد با توجه به این که این ماه ۴ تا مناسبت مهم یعنی روز لزبین‌ها، روز آشکارسازی، روز اینترسکس‌ها و روز آسکسوال‌ها رو پیش رو داریم در مورد تصورات غلط در مورد اون‌ها صحبت کنیم.


در این پست هم در مورد تصورات غلطی که در مورد لزبین‌ها و رابطه‌شون وجود داره صحبت کردیم و در قالب ۴ تا سوال و جواب توضیح دادیم که چرا این تصورات غلطه. مثلا عده‌ای فکر می‌کنند هی کی موش کوتاه باشه لزبینه، یا لزبین‌ها نسبت به گی‌ها با تبعیض کمتری رو تجربه می‌کنن و مهمتر از همه فکر می‌کنند نبود آلت تناسلی مردانه (پنیس) باعث میشه یک رابطه ناقص بمونه!
.

 

آیا همه‌ی زنانی که موی کوتاه دارند لزبین هستند؟

در مورد مدل موی کوتاه برای لزبین‌ها یک تصور غلط وجود داره. آدم‌ها فکر می‌کنن کسی که موی کوتاه داره لزبینه! موی بلند یا کوتاه فرقی نمی‌کنه. اگر کسی هویت جنسیش رو لزبین نامگذاری کرد اون شخص لزبین چه با موی کوتاه چه موی بلند!

 

رابطه‌ی بین دو زن رومانتیک‌تره؟

اینکه انسان‌ها فکر می‌کنند رابطه‌ی بین دو زن رومانتیک‌تر و احساسی‌تره از نقش‌های جنسیتی که جامعه برای زن‌ها در نظر گرفته نشات می‌گیره و محصول تفکر «زن‌ها احساسی هستند»، «زن‌ها بی‌ضرر هستند»، «زن‌ها پر از عشقو احساسات مادرانه» هستند، هست. به همین خاطر هم احساسی‌تر فرض کردن رابطه‌ی بین دو زن نسبت به سایر گرایش‌های جنسی یک فرض اشتباهه!

 

لزبین‌ها نسبت به گی‌ها در جامعه پذیرفته‌تر هستند؟

گی‌ها و لزبین‌ها، به عنوان مرد یا زن می‌تونن در جامعه انواع مختلف همجنسگراهراسی رو تجربه کنند. چون در ساختار دگرجنسگرامحور به اشکال مختلف در معرض همجنسگراستیزی قرار می‌گیرند، دلیل نمیشه که کمتر یا بیشتر مورد تبعیض قرار می‌گیرند. به همین خاطر تصور اینکه لزبین‌ها کمتر از گی‌ها مورد تبعیض قرار می‌گیرد اشتباهه! 

 

آیا نبود پنیس و داشتن رابطه‌ی جنسی بدون دخول به معنی داشتن سکس ناقصه؟ 

دخول در یک رابطه‌ی جنسی (بدون در نظر گرفتن جنسیت کسانی که دارند سکس می‌کنند) به ترجیح طرفین بستگی داره. اینکه شخصی در رابطه‌ی جنسی خود عملی رو ترجیح نمی‌ده  دلیل نمیشه اون رابطه‌ی جنسی رابطه‌ی ناقصی هست! دخول یک ترجیح شخصیه. لزبین‌ها هم می‌تونند این ترجیح رو داشته باشند یا نداشته باشند. اسباب‌بازی‌های جنسی مثل دیلدو برای همه‌است نه فقط همجنسگراها. همه می‌تونن از دیلدو استفاده کنند. که باز استفاده از اون هم به ترجیح شخص بستگی داره!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *