اولین گروه از پناهندگان ال‌جی‌بی‌تی+ از افغانستان وارد آلمان شدند

پس از گذشت چند ماه از برنامه جدید ۲۰۲۳  دولت فدرال آلمان برای نجات افراد آسیب پذیر، در روز ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳ اولین گروه آسیب پذیر از اعضای جامعه ال‌‌‌جی‌‌بی‌‌تی+  افغانستان وارد آلمان شدند.

  حدود اً یک سال پیش، دولت فدرال اعلام کرد که برنامه پذیرش فدرال برای افغانستان را آغاز خواهد کرد و این هفته اولین گروه پناهندگان ال‌جی‌بی‌تی‌+  پذیرفته شده از افغانستان به آلمان رسیدند.

 در تاریخ  ۱۶ دسامبر  ۲۰۲۱  شش‌رنگ، ایلگا آسیا، افغان ال‌جی‌بی‌تی، ال‌اس‌فاو‌د، س.‌اس.د برمن و رات اند تات طی نامه‌ای از وزارت کشور و وزارت خارجه آلمان  برای اقدام فوری جهت پذیرش بشردوستانه افراد ال‌جی‌بی‌تی در افغانستان درخواست‌هایی را مطرح کردند.  در این نامه آن‌ها خواستار  یک برنامه پذیرش بشردوستانه  در جهت حمایت از افراد همجنس‌گرا، دوجنسگرا، ترنسجندر، میان‌جنسی و کوییر افغانستانی  در آلمان شدند.

 از بهار ۲۰۲۲سازمانهای مانند LSVD و سازمان رنگین‌کمان افغانستان همراه با دیگر فعالان جامعه مدنی، برای اقدامات فوری جهت نجات جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+افغانستان که جزو آسیب پذیرترین اقشار هستند، تلاش کردند.  

در افغانستان بسیاری از افراد به طور خاص به دلیل هویت‌ جنسیتی یا گرایش جنسی خود با خشونت و حمله مواجه می شوند و قانونا مجازات همجنس‌گرایی به دار آویختن و اعدام زیر دیوار است. 

دکتر یورگ هاتر از هیئت فدرال انجمن لز‌‌بین ها و گی‌های آلمان (LSVD) با ابراز امیدواری از این اتفاق بیان کرد:  « تلاش‌های دولت فدرال برای ارتقای حقوق قربانیان ال‌جی‌بی‌تی‌+ تنها نباید به این نقطه عطف مهم، ختم شود. ما از دولت فدرال و همه احزاب دموکراتیک می‌خواهیم که در بحث‌های مربوط به کشورهای به اصطلاح امنِ مبدأ و سیستم مشترک پناهندگی اروپا به وضوح در کنار حقوق بشر، تنوع و احترام قرار بگیرند.

 اعضای جامعه کوییر عموماً در کشورهای خود، در هنگام فرار و حتی پس از ورود به آلمان در معرض خطرند؛ پس تضمین حقوق آنها باید در تمام تغییرات ملی یا بین‌المللی در قانون تامین شود. 

برنامه پذیرش فدرال یکی از موفقیت‌های دولت فعلی‌ است و از آن می‌توان به عنوان الگویی در سراسر جهان برای یک سیاست مهاجرتی  درست که به همان اندازه بشردوستانه، و منظم است  بر کرامت انسانی نیز تمرکز دارد ،عمل کرد.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *