ارسال نامه مشترک به دو وزارت‌خانه آلمان: جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی افغانستان نیاز فوری به نجات از آزار و اذیت طالبان دارند

شش‌رنگ، ایلگا آسیا، افغان ال‌جی‌بی‌تی، ال‌اس‌فاو‌د، س.‌اس.د برمن و رات اند تات طی نامه‌ای از وزارت کشور و وزارت خارجه آلمان  برای اقدام فوری جهت پذیرش بشردوستانه افراد ال‌جی‌بی‌تی در افغانستان درخواست‌هایی را مطرح کردند.

در این نامه آمده است:

وزیران محترم امور خارجه و کشور، بارباک و  فائزر، اتحاد لزبین‌ها و گی‌ها در آلمان  (LSVD)، طی نامه‌ای  در تاریخ ۱۶ دسامبر  ۲۰۲۱همراه با سایر سازمان‌های مرتبط، شما و وزارتخانه‌هایتان را فراخواند تا افراد همجنسگرا، دوجنسگرا، ترنسجندر، میان‌جنسی و کوییر افغانستانی را در یک برنامه پذیرش بشردوستانه آلمان حمایت کنید.

 ما در طومار “مسئله مرگ و زندگی است: ال‌جی‌بی‌تی افغانستان را نجات دهید!” بیش از ده هزار امضا و درخواست از دولت آلمان برای اقدام فوری داشتیم که تا آنجا که ممکن است افراد ال‌جی‌بی‌تی افغانستان را نجات دهید.

 متاسفانه ما هنوز از هیچ یک از وزارتخانه‌ها پاسخی دریافت نکرده‌ایم. بنابراین، ما سازمان‌های مربوطه به نام‌های  ال‌.اس‌.فاو‌.د، ایلگا آسیا، شش‌رنگ، افغان‌ ال‌جی‌بی‌تی، رات اوند تات، و س.اس.د برمن، مایلیم دوباره بر خواسته خود تاکید کنیم:

 

۱. از افراد ال‌جی‌بی‌تی افغانستانی‌ باید به صراحت در حکم اسکان مجدد مشخصا تحت عنوان «گروه تحت آزار و اذیت که “به حمایت ویژه نیاز دارند.» یاد شود.

۲. اعمال معیار “در صورت نیاز خاص به حمایت” باید توسط مقامات اداری با مشورت ایلگا آسیا و ال‌.اس‌.فاو‌.د صورت گیرد.

۳.وزارت امور خارجه باید به درخواست‌هایی که توسط ایلگا آسیا و ال.اس.فاو.د و سایر سازمان‌ها ارائه شده است، رسیدگی کرده و مجوزهای پذیرش را صادر نماید و این افراد را در لیست انتقال سریع و اسکان مجدد قرار دهد.

۴. وزارت خارجه فدرال از منتقل شدگان به صورت هدفمند حمایت کند. به عنوان مثال، با مشورت با کشورهای همسایه در مورد گزینه‌های انتقال و سایر موارد تمهیدات و کمک های لازم را فراهم آورند.

۵. وزارت کشور، اتحاد بر سر پذیرش این افراد را در داخل آلمان با پذیرش و حمایت از هر گونه تعهد از پذیرش ایالت‌ها، ناحیه‌ها و شهرداری‌های فدرال  ترویج کند. باید توجه شود که  که افراد ال‌جی‌بی‌تی باید عمدتاً در شهرهای بزرگ اسکان داده شوند تا از دسترسی آن‌ها به امکانات و کمک‌های تخصصی اطمینان حاصل شود.

۶. هر دو وزارتخانه این اقدامات را با همکاری نزدیک با جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌آی‌کیو انجام دهند تا از اجرای مناسب و مفید اسکان مجدد اطمینان حاصل شود.

حمایت از شناسایی ال‌جی‌بی‌تی‌های افغانستانی آسیب پذیر می‌تواند با پروژه‌هایی مانند  «BeSAFE – شناسایی نیازهای حفاظتی ویژه پناهندگان»، توسط وزارت امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان صورت پذیرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *