تحقق «زن‌،زندگی، آزادی» ممات جمهوری اسلامیست به مناسبت سالگرد کشته شدن و انقلاب ژینا (مهسا) امینی

نزدیک به یک سال از قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی و خیزش انقلاب مردم ایران می‌گذرد. ژینا امینی سه روز بعد از بازداشت در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱  از سوی پلیس امنیت اخلاقی جمهوری اسلامی به دلیل آنچه که عدم رعایت حجاب (اجباری) می‌نامند، به قتل رسید.

 

ما اعضای جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ ایران نیز چه در داخل و چه در خارج از ایران به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیراز جامعه ایران، با مطالبات خود در این اعتراضات حضور داشتیم، هر چند که بیان این مطالبات هنوز در داخل ایران و شرکت با هویت واقعی‌مان همیشه مقدور نبوده است. در این یک سال بسیاری از هم‌نوعانمان دستگیر، کشته، تهدید و شکنجه شدند. اما علیرغم همه‌ی تلخی‌ها و پیروزی‌های به دست آمده، این اولین بار است که اقلیت‌های جنسی و جنسیتی اینچنین آشکار و بدون ترس با در دست داشتن پرچم‌های رنگین‌کمانی صدای این جامعه‌ی به حاشیه رانده شده و تحت ستم را بلند کرده و از حقوق و مطالبات این جامعه در ایران آیند‌ه‌ سخن گفته باشند و انقلاب ژینا از این جهت در تاریخ مبارزات ایران در نوع خود بی‌بدیل است. 

موکول کردن خواسته‌ی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی به بعد از انقلاب از سوی عده‌ای و انکار هستی ما از سوی عده‌ای دیگر، نتوانسته است شورو اشتیاق ما برای ایجاد دگرگونی بنیادی در ایران را کاهش دهد.

اکنون در سالگرد خیزش سراسری، این مقاومت همچنان ادامه دارد. اعضای جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ ایران به عنوان بخشی از این انقلاب مصمم‌تر از پیش برای نجات ایران و جامعه‌ی انکار شده، مورد تبعیض قرار گرفته و تحت فشار خود پافشاری می‌کنند و مطالبات این جامعه را یکی از مطالبات اصلی این خیزش سراسری می‌دانند و در عین حال برای دیگر مطالبات عمومی از قبیل آزادی بیان، پوشش، اجتماعات، تشکل و زندگی انسانی تلاش می‌کند.

حال دیگر بسیاری از آزادی‌خواها‌ن به خوبی می‌دانند برچیده شدن ریشه‌های دشمنی علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی که سالیان سال به دلیل سیاست‌های جمهوری اسلامی -و حتی پیش از آن- در تار و پود مردم ایران رخنه کرده است کاری است که نیازمند زمان و ادامه‌کاری است، لذا به مبارزه‌ی مستمر در این راه تا پذیرش و به رسمیت شناختن حقوق این جامعه به عنوان یکی از حقوق اساسی بشر بدون خستگی ادامه خواهیم داد.

شش‌رنگ، شبکه‌ی لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی معتقد است حقوق و مطالبات اعضای جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ ایران نیز به مانند سایر مطالبات مردمی همچون برداشته شدن حجاب اجباری، برچیده شدن فساد سیستماتیک، رعایت حقوق زنان و کارگران و برچیده شدن تبعیض و ستم از همه‌‌ی اقشار تحت ستم و به حاشیه رانده‌ شده، همچون اقلیت‌های جنسی و جنسیتی، اقلیت‌های اتنیکی، دینی و… باید در سرفصل مطالبات سراسری قرار گرفته و به جد پیگیری شود. 

از این رو شش‌رنگ معتقد است تحقق دموکراسی تنها با تضمین حقوق واقعی تمامی گروه‌های به حاشیه رانده شده ممکن است. برای تحقق این امر، ما در روزهای پیش رو از همه می‌خواهیم که از هیچ کمکی به هر چه پرقدرت‌تر شدن صدای حق‌خواهی مردم ایران کوتاهی نکنند و به همه آنهایی که در داخل ایران و در تمام این سال‌ها با وجود خطرات عدیده دست از مبارزه نکشیده‌اند می‌گوییم که مبارزات شما، نوید آینده‌ای روشن برای تمام مردم کشورمان است. شما جوانان، زنان و اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ امید آینده هستید، نگذارید ناامیدی را در صفوف ما وارد کنند. 

متحد و همبسته، برای آزادی و رهایی، ایستاده‌ایم تا پایان.

 

شش‌رنگ (شبکه‌ی لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی)

۲۲ شهریور ۱۴۰۲

۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳

 

«قادین، یاشام، آزادلیق» سلوقانینین گرچکلشمه‌سی، جمهوری اسلامی‌نین اؤلومودور

ژینا (مهسا) دئوریمی و اؤلوم ایل دؤنومونون موناسیبتینه

 

 

بیر ایله یاخین ژینا (مهسا) امینی‌نین حؤکومت طرفیندن قتل ائدیلمه‌سی و ایران خلقینین عوصیانیندان کئچیر. ژینا امینی جمهوری اسلامی‌نین اخلاق پلیسی طرفیندن (مجبوری) حیجابینی روعایت ائتمه‌مه آدی آلتیندا توتوقلاندیغیندان اوچ گون سونرا، ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ تاریخینده اؤلدورولدو.

 

بیز ایران ل‌گ‌ب‌ت+‌ توپلومونون عضولری ایستر ایراندا، ایسترده خاریجده، گرچک کیملیگیمیزله ایشتیراک ائتمه‌میز و ایرانین ایچینده بو طلبری آچیق بیر شکیلده اورتایا قویماغیمیز مومکون اولماسا دا، ایران توپلومونون آیریلماز بیر پارچاسی اولاراق، اؤز طلب‌لریمیزله بو اعتیراض‌لاردا ائشتیراک ائتدیک. بو بیر ایلده بیر چوخ بیزدن اولان شخص‌لر توتوقلاندی، اؤلدورولدو و یا تهدید و ایشکنجه اولدو.

اما بوتون آجی‌لار و باشاریلارا رغمن، بو ایلک دفعه‌دیر کی جینسی و جینسیتی آزینلیق‌لار قورخمادان و آچیق بیر شکیلده ال‌لرینده گؤی‌قورشاغی بایراغی ایله اؤته‌کیلشدیریلمیش و ظلم آلتیندا اولان‌لارین سسی اولوب و گلجک ایران‌دا بو توپلومون حقوق‌لاری و مطالیبه‌لریندن دانیشدیلار و ژینا دئوریمی بو باخیمدان ایرانین موجادیله تاریخینده اؤز نوعوندا بیر ایلک‌دیر.

بیر قوروپ طرفیندن جینسی و جینسیتی آزینلیق‌لارین ایستکلرینی دئوریمدن سونرایا بوراخماق و باشقا بیر قوروپ طرفیندن اونلارین وارلیق‌لارینی اینکار ائتمک، بیزیم ایراندا اساسلی دییشیکلیک یاراتما هوس و اهتراسیمیزی آزالتمایا گوجو یئتمه‌دی.   

ایندی، خالق عوصیانین ایل دؤنومونده، بو دیرنیش هله ده دوام ائتمکده‌دیر. ایران ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومو بو دئوریمین بیر پارچاسی اولاراق، کئچمیشدن داها دا قرارلی بیر شکیلده اینکار ائدیلمیش، آیری‌سئچکیلیک گؤرموش و باسقی آلیتندا اولان توپلوملاری و ایران اوچون ایصرارجی‌لار و توپلوملارینین طلب‌لرینی بو عوصیانین طلبرینین اؤنملی بیر پارچاسی اولاراق گؤرمکده‌لر و عینی زاماندا بیان، گئییم، توپلانما، تشکیلاتلانما آزادلیغی و اینسانی حیات اوچون ده قرارلی‌لار.

آرتیق آزدلیق ایسته‌ینلرین بیر چوخو ایل‌لردیر جمهوری اسلامی‌نین -و حتی اوندان اول- سیاستلری نتیجه‌سینده اینسان‌لاردا ایچسللشمیش ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومونا قارشی دوشمانلیغین اورتادان قالخماسی اوچون زامان و داوم‌لیلیق گره‌کیر. بو اوزدن ده اینسان حاقلارینین اساس‌لاریندان بیری اولان بو توپلومو قبول ائدیب رسیمیته تانیما حقوقونو الده ائدنه قدر، یورولمادان دواملی موجادیله‌دن واز کئچمه‌یجک.

شش‌رنگ، ایرانلی لزبین‌لر و ترنسجندرلر شبکه‌سی، ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومونون حقوق و مطالیبه‌لری، مجبوری حیجاب، سیستماتیک فساد، قادین و ایشچی حقوق‌لارینی قورونماسی، بوتون ظلم و آیری‌سئچکیلیک آلتیندا اولان و اتنیکی، دینی و جینسی و جینسیتی آزینلیق‌لار کیمین اؤتکیلشدیریلمیش قوروپ‌لارین حقوق‌لاری کیمین سراسری اعتیراض‌لارین طلب‌لرینین باشیندا یئر آلمالی و جیددی بیر شکیلده تعقیب ائدیلمه‌لی‌دیر.

بو اوزدن شش‌رنگ دموکراسی‌نین تکجه بوتون اؤتکیلشدیریلمیش قوروپ‌لارین گرچک حقوق‌لارینی قارانتی ائتمکله مومکون اولدوغونو دوشونمکده‌دیر. بونون گرچکلشمه‌سی اوچون ده، بیز گلجک گونلرده هرکسدن ایران خلقینین داها چوخ حاق ایستمه سسینی یوکسلتمک اوچون ال‌لریندن گلنی ائتمه‌لرینی خواهیش ائدیریک و ایران‌دا یاشایان و بوتون بو ایل‌لرده بیر چوخ تهلوکه‌یه رغمن موجادیله‌دن واز کئچمه‌ین‌لره دئییریک، سیزین موجادیله‌نیز، بوتون خالق اوچون آیدین بیر گلجه‌یین خبرچیسی‌دیر. سیز گنج‌لر، قادین‌لار و ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومونون عضولری گلجه‌یین اومودوسونوز، بو اوزدن ده اومودسوزلوغون آرامیزا گیرمه‌سینه ایذین وئرمه‌یین.  

 

بیرلیکده و ال اله، آزادلیق و قورتولوش اوچون، سونونا قدر آیاقداییق.

 

شش‌رنگ (ایرانلی لزبین‌لر و ترنسجندرلر شبکه‌سی)

۲۲ شهریور ۱۴۰۲

۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *