چرا مقابله با نفرت پراکنی علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی+، به هر بهانه ای، مهم است

در روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه (بیستم آگوست)، «جنبش مردمی حلال زاده‌ها» پایگاه خبری وابسته به سپاه، با پخش بریده ای از سخنرانی شادی امین، مدیر شبکه شش‌رنگ در سمینار آکادمیک پراید استکهلم به دروغ مدعی شده است که شادی امین تعدادی از جانباختگان را از اعضای شبکه شش‌رنگ معرفی کرده و در پی آن اپوزیسیون را دعوت کرده تا “به این سوءاستفاده از مرده‌ها” پاسخ بدهند.متاسفانه عده‌ای هم آگاهانه و یا ناآگاهانه به این دعوت پیوسته‌اند.

این اولین بار نیست که گروه‌های وابسته به نیروهای حکومت، که با بودجه‌های هنگفت از اموال مردم تشکیل می‌شوند، برای ترویج خشونت علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ و تخریب چهره‌های فعال در این زمینه که اتفاقا موضع گیری روشنی در برابر جنایت‌های حکومت جمهوری اسلامی دارند از چنین ترفندهایی برای قرار دادن مردم در برابر مردم استفاده می‌کنند.

از فعالیت‌های پر هزینه‌ی «جنبش مردمی حلال‌زاده ها» در ترویج نفرت علیه همجنسگرایان

ما، شبکه شش‌رنگ ضمن اینکه همواره برای پاسخ به سوال و انتقاد با آغوشی باز آماده هستیم، در این زمینه تاکید بر چند نکته را ضروری می‌بینیم.

از شما صمیمانه می خواهیم درباره‌ی دیس‌اینفورمیشن و میس اینفورمیشن حساس باشیم. یکی از ترفندهای محبوب جمهوری اسلامی در تخریب مخالفانش خلط افترا و حقیقت است. این ترفندها را بشناسیم و با آن‌ها مقابله کنیم. ادعاهایی مبنی بر «گرفتن بودجه برای اعلام کردن گرایش جنسی کشته‌شدگان» کذب محض است. این نمونه ادعاها را در این حمله و همچنین حملات گذشته بسیار می‌بینیم.

این که هر گونه صحبتی درباره تعلق قهرمانان این جنبش به جامعه ال‌جی‌بی‌تی کیو+ با چنین موج بزرگی از تکذیب و تخریب روبه‌رو می شود، نشان می دهد که تا چه حد هستی و زیست اعضای این جامعه به عنوان یک جرم، یک گناه یا امری کثیف تلقی می شود که قهرمانان باید از آن بری بمانند.

“معمولی ” دانستن دگرجنسگرایی و در مقابل، “نامعمول” دانستن سایر گرایش‌ها و هویت‌های جنسی و جنسیتی، همجنسگراستیزی نهان و عیان جامعه، اهرمی در دسترس برای ایجاد تفرقه بین مردم و جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ است. اجازه ندهیم جمهوری اسلامی، از آن به عنوان حربه‌ای برای ترویج نفرت پراکنی استفاده کند. یادمان نرود که همین فضا باعث می شود که بیشتر اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ از آشکارسازی و در میان گذاشتن حقایق درباره خود حتی با نزدیکترین عزیزان و خانواده خودداری کنند. قهرمانان ما چه عضو جامعه کوییر باشند و چه نباشند، نامشان جاودان است و همه ما باید دادخواه خونشان باشیم. از خود بپرسیم:«اگر گرایش آنها متفاوت باشد، دیگر قهرمان ما نیستند و ارزش امروزیشان را برای ما ندارند؟»

حمله‌های زن ستیزانه و همجنسگراستیزانه، فحاشی‌، به سخره گرفتن بیان و هویت جنسیتی و گرایش جنسی افراد به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیستند. ما از این طریق از مدیر شبکه شش‌رنگ، و کل اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ در برابر چنین هجمه‌هایی حمایت می‌کنیم. در عین حال، همانطور که گفتیم همواره پاسخگوی  سوال‌ها و انتقادات با روش های سالم و نقادانه هستیم.

در پایان، معتقدیم، این انقلاب به ثمر می‌رسد و بالاخره مردم ایران آن روز را می‌بینند که کنار یکدیگر فارغ از هر تفاوتی زندگی کنیم و گرایش جنسی و هویت جنسیتی باعث امتیاز به یک گروه و یا تبعیض بر گروهی دیگر نباشد. تا آن زمان از خود بپرسیم، هرکدام از ما برای رسیدن به چنین روزی چه قدمی برداشته‌ایم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *