رژه افتخار رنگین کمانی‌ها در برلین شما با ما در این رژه حضور داشتید

رژه افتخار برلین روز شنبه ۲۲ جولای با حضور بیش از نیم میلیون نفر برگزار شد. این مراسم باشکوه که با حمایت از سوی گروه های سیاسی مختلف در آلمان برخوردار بود، با هدف جلوگیری از تبعیض نسبت به جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ در سراسر جهان برگزار شد.

هدف از برگزاری رژه‌های افتخار این است که  افراد بتوانند  به آن‌چه که هستند، با هر گرایش جنسی، هویت و بیان جنسیتی افتخار کنند. به رسمیت شناخته شدن  اقوام و عقاید گوناگون، گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی ، حق همه انسان‌هاست.
شش رنگ نیز مانند سال‌های گذشته در این رژه پرافتخار حضور پیدا کرد و  با هدف انعکاس صدای جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ ایران و برجسته کردن نقش این جامعه در انقلاب زن، زندگی، آزادی  شعار‌های مربوط به مطالبات‌شان از جمله زن زندگی آزادی را در خیابان های برلین فریاد زد و با در دست داشتن عکس‌های کشته شدگان انقلاب ژینا  صدای انقلاب ایران را به گوش ملت‌های مختلف رساند.
بسیاری از رسانه‌ها از جمله تلویزیون محلی برلین به حضور پرشور ایرانیان در این رژه افتخار که همراه با پلاکاردها و شعارهای انقلاب ژن،ژیان،ئازادی با بلند کردن صدای اعضای جامعه ال جی بی تی +، اشاره کرده‌اند. باید خاطر نشان کرد که این قبیل رویدادها باعث جلب همبستگی گروه‌های بین المللی و اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت جامعه کوئیر ایران  می‌شود.
ما در شش‌رنگ نیز قدردانِ حضور دیگر گروه‌های فعال در برلین مثل گروه فمینیستا، دایره و دوستان کورد و افغانستانی و حمایت‌شان، هستیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *