داغ شدن هشتک «#آزربایجان–لگبت‌کیو» در توییتر تورکی؛ اعتراض به ستم‌های متقاطع و پرداختن به حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی تورک

با شروع ماه افتخار و شکل‌گیری رژه‌ی افتخار در کشورهای مختلف از جمله تورکیه و تاکید اعضا و فعالین جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ بر حقوق و مطالبات این جامعه ، چند روزیست که توییتر تورکی نیز میزبان بحث و گفتگو حول محور اقلیت‌های جنسی و جنسیتی است. 

موافقین و مخالفین طرح مطالبات و حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی با هشتک‌های  #آزربایجان – لگبت‌کیو، #لگبت‌کیو، #هامیمیز-بیرلیکده-البیر-چئشیدلیکده و #آزربایجان-لگبت‌کیو-توپلومو نظرات خود را در این زمینه به اشتراک گذاشتند. علی‌رغم وجود نظرات همجنسگرا و ترنس‌ستیزانه  شکل‌گیری و مباحثه‌ی گسترده حول این موضوع در شبکه‌های اجتماعی تورک امری جدید و در عین حال مثبت به شمار می‌رود. 

در این توییت‌ها که عموما متنی مشترک در حمایت از جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ دارد با اشاره به شعار «آزادلیق، عدالت، میلی حکومت» (آزادی، عدالت، حکومت ملی)  که در جریان انقلاب ژینا از سوی فعالین هویت‌طلب آذربایجانی داده می‌شد نوشته شده است: «مسیر آزادی و عدالت از حقوق زنان و جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ می‌گذرد». 

همچنین با اشاره بر ستم متقاطع که هم به دلیل تعلق به اقلیت اتنیکی (از نظر سیاسی) و هم به دلیل تعلق به اقلیت جنسی و جنسیتی سبب تبعیض می‌شود، ‌از فشار مضاعف بر روی اعضای جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ تورک سخن گفته شده است.

به عنوان شش‌رنگ تورکی ضمن پیوستن به هشتک #آزربایجان – لگبت‌کیو صدای همه‌ی کسانی هستیم که به هردلیلی تحت ستم و تبعیض قرار دارند. ما نیز معتقدیم رسیدن به دموکراسی بدون رفع ستم از همه‌ی اقلیت‌های تحت ستم ممکن نخواهد بود.

از شما دعوت می‌کنیم شما هم با این هشتک، لزوم بیان مطالبات جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ را بیان کنید.

یاشاسین آذربایجان ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومو 

یاشاسین دایانیشمامیز

 زنده‌باد جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ تورک

زنده‌باد همبستگی‌مان 

 

تورکجه توییترده «#آزربایجان – لگبت‌کیو» هشتکی‌نین گوندم اولماسی؛ کسیشیمسل سیتم‌لره اعتیراض و تورک جینسی و جینسیتی آزینلیق‌لارین حقوق‌لارینا توخونماق

 

قورور آیی‌نین باشلانماسی وفرقیلی اؤلکه‌لرده او جمله‌دن تورکیه‌ده قورور یئریشی‌نین گرچکلشمه‌سی و ل‌گ‌ب‌ت‌+ توپلومونون عضولری و آکتیویست‌لری‌نین بو توپلومون حقوق و طلبلرینی وورقولاماسیندان سونرا، گونلردیر تورکجه توییترده ده جینسی و جینسیتی آزینلیق‌لار مساله‌سی مباحیثه قونوسودور.

جینسی و جینسیتی آزینلیق‌لارین حقوق‌لاری و طلب‌لرینین موافیق و موخالیف‌لری #آزربایجان – لگبت‌کیو، #لگبت‌کیو، #هامیمیز-بیرلیکده-البیر-چئشیدلیکده و #آزربایجان-لگبت‌کیو-توپلومو هشتک‌لری ایله اؤز فیکیرلرینی بو قونو حاققیندا پایلاشماقدالار.

هموفوبیک و ترنس‌فوبیک فیکیرلره رغمن تورک‌لرین سوسیال شبکه‌لرده بو قونونو گئنیش بیر شکیلده دانیشمالاری و تارتیشمالاری یئنی و عینی زاماندا مثبت بیر حرکت‌دیر. 

پایلاشیلان توییت‌لرده عمومن ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومونا دستک آماجلی اورتاق بیر یازی پایلاشیلمیش. بو یازی‌دا ژینا دئوریمینده آذربایجانلی میللتچی‌لر طرفیندن وئریلن «آزادلیق، عدالت، میللی حؤکومت» سلوقانینا دایاناراق یازیلیب: «آزادلیق و عدالتین یولو قادین و ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومونون حقوق‌لاریندان کئچیر».

همچنین کسیشیمسل سیتمه دیقت چکرک هم اتنیکی آزینلیق (سیاسی آنلامدا) هم ده جینسی و جینسیتی آزینلیق‌لارا عایید اولدوقلاری اوچون آیری‌سئچکیلیگه معروض قالاراق، تورک ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومونون عضولری‌نین قاتمانلی باسقی‌یا معروض قالدیق‌لاریندان دانیشیلمیش.

تورکجه شش‌رنگ اولاراق #آزربایجان – لگبت‌کیو هشتکینه قاتیلاراق هر هانسی سببدن دولایی آیری‌سئچکیلیک و سیتم آلتیندا اولان‌لارین سسی اولمایا چالیشماقداییق. بیز ده بوتون آزینلیق‌لارین اوستونده‌کی ظولم اورتادان قالخمادان دموکراسی‌نین گرچکلشمه‌سینی مومکون گؤرمه‌مکده‌ییک.

سیزه ده بو هشتکه قاتیلاراق، ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومونون طلب‌لرینین اهمیتیندن دانیشین.

یاشاسین آذربایجان ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومو 

یاشاسین دایانیشمامیز

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *