ساره نوروز را در کنار خانواده‌ و فرزندانش جشن می‌گیرد – با تامین وثیقه ۲ میلیاردی، زهرا صدیقی همدانی از زندان ارومیه آزاد شد

شش‌رنگ مسرور است  در آستانه نوروز این خبر خوب را اعلام کند که  صبح امروز زهرا صدیقی همدانی، معروف به ساره با تامین وثیقه ۲ میلیاردی از زندان ارومیه آزاد شد.

ساره صدیقی همدانی، کنشگر جامعه ال‌جی‌بی‌تی ۲۷ اکتبر ۲۰۲۱  توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان آذربایجان غربی دستگیر و به اعدام محکوم گردیده بود.

این شادی حق تک تک ما بود، سهمی که در راه مبارزه برای  حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ ادا کردیم، ما از همه شما سپاس‌گزاریم، شما اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی+،  حامیان این جامعه، نهادهای حقوق بشری، افرادی که ما را در کمپین آزادی ساره و الهام همراهی کردید. تک تک کسانی که حتی با زدن یک هشتگ در مورد وضعیت ساره اطلاع رسانی کردند و نگذاشتند ساره و الهام فراموش شوند.

به خانواده‌اش که سال نو را در کنار ساره تحویل می‌کنند، فرزندانش که ماه‌هاست چشم به راه آزادی و حس آغوش مادر هستند. به خود ساره برای مقاومت و ایستادگی‌اش که ناامید نشد و با جسارتی مثال زدنی سکوت نکرد و خواست تا صدای او جهانی شود.

شش‌رنگ، اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایران، نهادهای حقوق بشری ایرانی و بین‌المللی، کنشگرانی از سراسر جهان، همه و همه در طول ماه‌ها تلاش بی وقفه در کمپین بین‌المللی آزادی ساره و الهام شرکت کرده و با اطلاع‌رسانی و اعلام همبستگی‌ نقض حکم اعدام و سپس آزادی آن‌ها را ممکن کردند. شنیدن چنین خبری را مدیون حمایت‌های حقوق بشری و همبستگی جمعی هستیم.

زهرا  صدیقی همدانی، معروف به ساره توسط دادگاه انقلاب اسلامی، ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ به اتهام افساد فی الارض از طریق« ترویج همجنسگرایی» به اعدام محکوم گردید. حکم اعدام او  در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ نقض گشته و امروز با تامین وثیقه تعیین شده آزاد گردید.

میوه شیرین این پیروزی، نوروز امسال را با وجود تلخی‌های سال گذشته، دلچسب می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *