خواهان قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا هستیم

نقش اصلی سپاه پاسداران پیشبرد و تحکیم سیاست های  رژیم جمهوری اسلامی در داخل و در خارج از مرزهای ایران با استفاده از نیروی نظامی و سرویس امنیتی است.  سازمان اطلاعات سپاه  یکی از مهم‌ترین سازمان‌هایی‌ست که نقش ویژه‌ای در شناسایی، تحت تعقیب قرار دادن، دستگیری و سرکوب اقلیت های جنسی و جنسیتی در ایران را دارد که از نمونه های اخیر آن می‌توان رها آجودانی فعال ترنس را نام برد که به ادعای برخی از آشنایان وی، توسط نیروهای اطلاعات سپاه دستگیر شده است.

دستگیری زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار دو کنشگر جامعه ال‌جی‌بی‌تی نیز توسط سپاه پاسداران صورت گرفت و توسط رسانه وابسته به این نهاد تسنیم نیوز، که عموما در انعکاس پرونده سازی و پخش اعترافات اجباری را بر عهده دارد، خبررسانی شد.

در سال‌های گذشته اسناد بسیاری خبر از وجود فساد‌های گسترده، نزاع بر سر قدرت،  رقابت در پروژه‌های میلیاردی، باندبازی و…  در روابط مافیایی فرماندهان سپاه دادند و طی خیزش انقلابی در این ۴ ماه بولتن‌های خبری، فایل‌های صوتی و اسناد متنوعی را از دستور و برنامه‌ریزی برای کشتار و سرکوب و پرونده‌سازی علیه معترضین و فعالین مخالف جمهوری اسلامی منتشر و علنی شد.

بیش از چهار دهه است که سانسور، تعقیب، دستگیری‌، فشار و ایجاد رعب و وحشت از سوی سپاه پاسداران، اقلیت‌های جنسی و جنسیتی را به همراه دیگر گروه هایی که به هر دلیل در صف مخالفان یا غیر خودی ها به شمار می روند را تهدید می‌کند.

ما، جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ ایران، به دلیل تجربه سرکوب از سوی این نهاد، در عین تلاش برای دادخواهی و اعاده حیثیت از کسانی که به دلیل گرایش جنسی، هویت جنسیتی و یا بیان جنسیتی ناهمساز زندانی شده، مجبور به ترک کشور شده اند و یا شکنجه شده یا اعدام شده اند،  خواهان قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا‌ هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *