باید جلوی سیاست نفرت‌پراکنی علیه جامعه ال‌جی بی‌تی+ ایستاد – سخنرانی علی خامنه‌ای علیه همجنسگرایان

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ در دیداری که با عنوان ” جمعی از بانوان برگزیده ” در خبرگزاری ها نام گرفته بود، به سخنرانی خطاب به زنان پرداخت. خامنه‌ای در این سخنرانی که مصداق نقض حقوق و آزادی‌های انتخاب و عاملیت زنان بود، به همجنسگرایی هم حمله کرد.

او با اشاره به اینکه همجنسگرایی در همه ادیان حرام است و روابط آزاد زن و مرد در غرب موجب حرص بیشتر افراد شده است به نفرت پراکنی علیه همجنسگرایان و زن ستیزی پرداخت. وی در ادامه سخنان خود گفت “عرفی کردن و قانونی کردن چیزهایی که در همه ادیان حرام است همجنس گرایی و این حرفا مربوط به اسلام فقط نیست در همه ادیان اینها جزو محرمات کبیره است اینارو قانونی میکنن و اصلا هم خجالت نمی‌کشند” خامنه‌ای در حالی این ادعا ها را مطرح می‌کند که امروزه همجنس گرایان در بیش از ۳۳ کشور جهان حق ازدواج قانونی را دارند.

چنانچه می بینیم در طول مبارزات اخیر اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران بیش از گذشته حضور پررنگ خود را در اعتراضات نشان داده‌اند و نظیر چنین صحبت هایی که تازگی نیز ندارد نشان از ترس و دلهره جمهوری اسلامی از حضور جامعه ال‌جی‌بی‌تی در ایران دارد.

 هرچند نمی‌توان این نکته مهم را نادیده گرفت که حرام انگاشتن همجنس گرایی در واقع مجوزی برای مجازات همجنس گرایان است، که مطابق قوانین جمهوری اسلامی که بر پایه شرع نگاشته شده‌اند. به همین دلیل لازم است سازمان‌های بین‌المللی بیش از گذشته نسبت به چنین موضع گیری های علنی واکنش نشان دهند چرا که خطر اعدام، تحریک ستیز علیه افراد این جامعه و افزایش خشونت و سرکوب در پی  آن  هنوز بر سر جامعه ما در ایران باقی است. 

متاسفانه از ابتدای مبارزات اخیر در ایران شاهد نفرت پراکنی و همجنسگراستیزی از طرف اکثر مسئولین جمهوری اسلامی و افراد وابسته به حکومت چه در فضای مجازی و چه خارج از آن همچنان پابرجاست.

جمهوری اسلامی همواره با ایجاد دشمنی و اختلاف بین افراد جامعه قصد از بین بردن اتحاد و همدلی و همبستگی را دارد. در چنین برهه حساس انقلابی مهم است تاکتیک رژیم فاسد را شناخته و به آن در منزوی و ساکت کردن جامعه ال‌جی‌بی‌تی کمک نکنیم. این انقلاب متعلق به افراد تحت ستم در ایران است. یکی از گروه‌هایی که ۴۴ سال است انواع ستم ها را تحمل می‌کند، شکنجه، دستگیری و اعدام را هر لحظه در کمین خود احساس می‌کند، جامعه ماست. امروز زمان روشن کردن مرزمان با جمهوری اسلامی در تابو انگاری و نفرت پراکنی علیه اقلیت های جنسی و جنسیتی است. 

ما تجربه شنیدن این سخنان را زیاد داریم اما نباید بگذاریم این سیاست ادامه پیدا کند. به ویژه در این زمان انقلابی، در عرصه سیاسی و اجتماعی موضع‌گیری در برابر نفرت پراکنی علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌پلاس امری ضروری است. از شما دعوت می‌کنیم، در هر عرصه و حوزه‌ای که فعال هستید، تاثیر اتحاد در مقابل ترویج خشونت و سرکوب علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ساخت آینده ایران آزاد و دموکراتیک و آموزش مردم جامعه  فراموش نکنید و در موضع گیری علیه این اقدامات پویا و فعال باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *