رابطه و گرایش جنسی ما موضوع روابط دو جانبه ایران و روسیه

روسیه با پیشینه تاریخی‌‌ که با ایران دارد همچنان برای از دست ندادن تسلط خود بر سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه و مزایای بی‌شمار و گوناگونی که از آن بهره می‌برد، در تلاش است.
صحبت‌های دیروز سفیر روسیه لوان جاگاریان با روزنامه شرق زوایای جالبی دارد او با اشاره به دشمنی جمهوری اسلامی و غرب در مورد مسائل حقوق بشری مخصوصا همجنسگرایی از این نقطه اشتراک ارتجاعی برای تثبیت رابطه خود و پیشبرد منافعش در ایران سود می‌جوید
تا توجه‌ها را از موضوعات مطرح شده به راحتی آب خوردن پرت کند.

اشتراک ایران و روسیه در همجنسگراستیزی و نفرت پراکنی علیه همجنسگراها مسئله جدیدی نیست.
روسیه برای خوش‌آمد جمهوری اسلامی از نفرتی که نسبت به جامعه ال‌جی‌بی‌تی دارد استفاده می‌کند و با قربانی کردن ما به‌روی بدهی‌های وصول نشده‌اش مانور می‌دهد و از شرایط و دوستی و رفاقت دیرینه‌اش با ایران می‌گوید.
لوان جاگاریان می‌گوید:«مسکو همیشه در کنار تهران است حتی وقتی آمریکا از برجام خارج شد، ما محکومش کردیم و گفتیم این اقدام غیرقانونی است، دوستان اروپایی شما اما فقط ابراز تاسف کردند. چون تنها هدفشان این است که ارزش‌های پوچ خود مانند «همجنس‌بازی» و «چیزهای خیلی کثیف» را به ایران بیاورند ولی ما مخالفت می‌کنیم چون ما و ایران در خصوص حقوق بشر و دیگر مسائل از یکدیگر حمایت می‌کنیم و هر دو در یک سنگر ایستاده‌ایم»

بسیاری از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران هم به‌جای پرداختن به فقدان رعایت موازین حقوق بشری در این گفتمان، تنها به خبر از جهات عام پرداختند، در داخل نیز پا به پای لوان برای خوش‌آمدن آقا، از تهاجم غرب نوشتند و به این نفرت پراکنی‌ها دامن ‌زدند.
در این روزها که مبارزه مردم و مشارکت همه‌گیر و حضور دوستان ما در این مبارزه جریان دارد، باید به آنها هشدار داد که حافظه تاریخی ما، این روزها را ضبط و در آینده گریبان گیرتان خواهد شد.
موضوع گرایش جنسی ما و حقوق جامعه غیر دگرجنسگرا، به قطع ، یکی از مهم ترین پایه‌های حکومت‌های مردسالار و دگرجنسگرامحور است.
دوستان ما در روسیه و ما در ایران، سهم خود را خواهیم گرفت..

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *