فعالیت‌های هفته افتخار استانبول ممنوع شد!

صفحه اینستاگرام «پراید استانبول» طی خبری اعلام کردند که فعالیت‌ها و نشست‌های هفته افتخار استانبول از سوی بخش‌داری بی‌اوغلو و کادی‌کؤی ممنوع شده است.
در این خبر آمده، روز دوشنبه ۲۰ ژوئن، با شروع سی‌امین هفته‌ی افتخار ال‌جی‌بی‌تی‌آی+ استانبول پلیس بخش امنیت تحت عنوان «کنترل عمومی» به مکان‌هایی که قرار بود مراسم ماه افتخار در آن‌ها برگزار شود آمده و بدون این که اجازه‌ی بازرسی داشته باشند.

در این متن مشترک که توسط گروه‌های فعال در حوزه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی ترکیه، مانند کائوس گ.ال، لامبدا استانبول و پنبه حیات نیز منتشر شده است آمده: «علی‌رغم همه‌ی این فشارها امروز در مکان‌های مورد نظر دور هم جمع شده و نشست‌هایمان را برگزار خواهیم کرد. ما از همه‌ی امکان‌هایمان برای اعتراض به این اقدام استفاده خواهیم کرد. از همه‌ی کسانی که در کنارمان هستند تشکر می‌کنیم. پا پس نمی‌کشیم، نمی‌ترسیم! و به نشست‌هایمان در مکان‌های امن و به صورت آنلاین ادامه خواهیم داد.»
شش‌رنگ ضمن اعلام همبستگی خود با جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ ترکیه، امیدوار است این مبارزه و قدرت اتحادمان بتواند نیروهای سرکوب و واپس‌گرا را کنار زده و ترکیه بار دیگر شاهد برگزاری مراسم‌ها و فعالیت‌ علنی جامعه اقلیت های جنسی و جنسیتی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *