“همجنس‌باز” نامیدن زلنسکی در خدمت کدام هدف؟

روزنامه حکومتی کیهان به تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ مطلبی با عنوان بحران های پاکستان و اوکراین منتشر کرده است که نویسنده برای توهین و تحقیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین او را همجنسباز خطاب کرده و می نویسد: «زلنسکی یک یهودی همجنس‌باز است، هفته گذشته گفته بود قصد دارد اوکراین را به یک اسرائیل تبدیل کند»

کیهان می‌خواهد با استفاده از تابوهای اجتماعی، که برای تبعیض و سرکوب همجنسگرایان ایجاد شده است، سیاست معینی را هم در افکار نیروهای خود و هم در سطح جامعه با «همجنسباز» نامیدن زلنسکی پیش ببرد.
آنها با توجه به نفرت‌پراکنی که در طول ۴۳ سال گذشته علیه همجنسگرایان کرده‌اند، با استفاده از این صفت، محبوبیت او را نشانه‌گرفته‌اند. غافل از اینکه «همجنسگرایی» و حتی «همجنسبازی» مدتهاست در ذهن بسیاری از افراد آگاه، کارکرد خود را به عنوان یک صفت تحقیرآمیز، تا حد زیادی از دست داده و به نظر می‌آید این سیاست جمهوری اسلامی دیگر خریداری نداشته باشد.
آن‌ها می خواهند جامعه را علیه سیاست زلنسکی و به نفع پوتین بسیج کنند، اینکه زلنسکی همجنسگرا هست یا نه مورد بحث ما نیست اما اینکه با استفاده از این حربه بخواهند وی را مورد توهین قرار داده و دفاعشان از مرتجعی به نام پوتین را توجیه کنند، مورد بحث ماست و باید علیه آن موضع‌گیری کنیم. بایستی درک جامعه را در اینمورد ارتقا دهیم و بگوییم، به جای پرداختن به گرایش جنسی افراد برای نقد و دشمنی با آنها، به سیاست آنها بپردازید. وگرنه کارنامه دگرجنسگرایان در عرصه جنایات، به پوتین و هیتلر و خمینی و تاچر و پینوشه و فرانکو و خامنه ای و رییسی ختم نمی شود، و نگرشی که بخواهد گرایش جنسی افراد را در تحلیل رفتاری آنها به کار گیرد، نگرشی غیرعلمی و برعلیه حق آزادی گرایش جنسی افراد است.

تلاش حکومت برای تخریب و سرکوب جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایران به ما نشان می‌دهد که چگونه بر ناآگاهی جامعه و عقب ماندگی فرهنگی منتج از فضای سانسور حساب باز کرده اند، بایستی هر روز و هر بار محاسباتشان را بر هم بریزیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *