«همه مرگ من را می‌خواهند» – گزارشی از خشونت علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی در عراق

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که با سازمان «ایراق‌کوییر/ عراق کوییر»(سازمان حمایت از جامعه ال‌جی‌بی‌تی در عراق) منتشر کردند،از مصونیت نیروهای مسلح عراق در برابر خشونت، قتل و شکنجه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در عراق گفتند.

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که نیروهای مسلح در عراق افراد لزبین، گی، دوجنس‌گرا و ترنس‌جندر (LGBT) را می‌ربایند، به آن‌ها تجاوز می‌کنند، آن‌ها را شکنجه می‌کنند و به قتل می‌رسانند. یا آنها  توسط پلیس دستگیر و مورد خشونت قرار می گیرند.

گزارش «همه مرگ من را می‌خواهند» که توسط سازمان کوییرعراق  منتشر شده است، روایت تجربه خشونت، دستگیری و تجاوز و اقدام به قتل ۵۴ عضو جامعه ال‌جی‌ب‌تی در عراق است.

در بخشی از روایت خدیجه، زن ترنسجندر ۳۱ ساله عراقی آمده:«…در راه برگشت به خانه بودم که پنج یا شش مرد قوی هیکل سوار بر کامیون جلویم را گرفتند و در حالیکه کتکم می‌زدند به سمت سطل آشغال می‌بردند. به من گفتند داخل سطل آشغال بروم، وقتی داخل رفتم با تیغ و پیچ‌گوشتی تمام بدنم را تکه تکه کردند، بعد بنزین رویم ریختند و من را آتش زدند، همسایه‌ها نجاتم دادند…»

دولت عراق نتوانسته است اعضای نیروهای مسلح مختلف را که در سال‌های اخیر به ربودن، تجاوز جنسی، شکنجه، و کشتن افراد ال‌جی‌بی‌تی پرداختند، را بگیرد و آن‌ها بدون مجازات و پاسخگویی همچنان مشغول اعمال انواع خشونت علیه این جامعه هستند.

حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) مجموعه‌ای از گرو‌ه‌های شبه‌نظامی است که برخی از اصلی‌ترین گروه‌های آن مورد حمایت ایران قرار دارند. سپاه بدر، کتائب حزب‌الله، عصائب اهل حق و سرايا السلام (جیش المهدی سابق) از جمله زیرشاخه‌های حشد الشعبی هستند که در گزارش دیده‌بان حقوق بشر به آنها اشاره شده است.

زنجیره این خشونت از خانواده آغاز و در جامعه و توسط قانون‌گذاران و کارگزاران دولتی و حکومتی ادامه پیدا می کند. 

دیده‌بان حقوق بشر و ایراکوییر خواسته‌اند تا نیروهای مسلح در عراق به این رفتار خود پایان دهند و همچنین از کشورهایی که تجهیزات نظامی، اطلاعاتی و امنیتی به عراق ارائه می دهند مثل ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه می‌خواهند تا دولت عراق را در مورد این اقدامات علیه افراد ال‌جی‌بی‌تی پاسخگو کنند.

 

———————————————————

«الكل تريدني أموت»

تقرير عن أعمال عنف ضد مجتمع المیم في العراق

 

قالت منظمة هيومن رايتس ووتش في تقرير أصدرته مع المنظمة ایرا کوییر/عراق کوییر(منظمة لحماية مجتمع المیم في العراق) إن القوات المسلحة العراقية محصنة ضد العنف والقتل والتعذيب ضد الأقليات الجنسية والجندرية في العراق.

تقول هيومن رايتس ووتش إن القوات المسلحة في العراق تختطف وتغتصب وتعذب وتقتل المثليات والمثليين ومزدوجي الميول الجنسية والعابرین/ات الجندر (مجتمع المیم). أو يتم القبض عليهم و يتعرضون للتعذيب من قبل الشرطة.

تقرير «الكل تريدني أموت» الصادر عن منظمة کوییر العراقية ،تقرير “الكل يريد موتي” الصادر عن منظمة الصحراء العراقية ،يروي تجربة العنف والاعتقال والاغتصاب ومحاولة قتل 54 من أفراد مجتمع المیم في العراق. في جزء من رواية خديجة ، امرأة عابره الجندر عراقية  تبلغ من العمر 31 عامًا: كنت في طريقي إلى المنزل عندما وقفو خمسة أو ستة رجال أقوياء راكبون الشاحنة وأخذوني إلى سلة الزبالة وهم يضربونني. قالولي أن أذهب في سلة الزبالة ،عندما دخلت ، قطعوا جسدي بالكامل بشفرة حلاقة ومفك براغي ، ثم سكبوا البنزين عليّ وأشعلوني في النار ،وأنقذوني الجيران.

لم تتمكن الحكومة العراقية من اعتقال عناصر القوات المسلحة المختلفة الذين اختطفوا واغتصبوا وعذبوا وقتلوا الاشخاص من مجتمع المیم في السنوات الأخيرة ، وهم مستمرون في استخدام كل أنواع العنف ضد هذا المجتمع دون عقاب وإستجابة.

الحشد الشعبي (الحشد الشعبي العراقي) هو مجموعة من الجموعات مسلحة ، وبعض مجموعاتها الرئيسية مدعومة من إيران.فيلق بدر ،کتائب حزب‌الله ،عصائب أهل الحق ، وسرايا السلام (جيش المهدي سابقاً) هي من بين الفروع الفرعية للحشد الشعبي المذكور في تقرير هيومن رايتس ووتش.

إن سلسلة هذا العنف تبدأ من الأسرة و تستمر في المجتمع من قبل المشرعون و وكلاء حكوميين والحكومة.

هيومن رايتس ووتش و ایرا کوییر قد دعو القوات المسلحة في العراق إلى إنهاء هذا السلوك و كما يدعو الدول التي تقدم معدات عسكرية واستخباراتية وأمنية للعراق ، مثل الولايات المتحدة و ألمانيا وفرنسا ، إلى محاسبة الحكومة العراقية على أعمالها ضد المجتمع المیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *