شهردار کادی‌کوی استانبول: از حقوق افراد ال‌جی‌بی‌تی تا آخرین نفس دفاع خواهم کرد

شردیل دارا اوداباشی، شهردار کادی‌کوی استانبول، نسبت به بیانات تبعیض‌‌آمیز احمد کویون‌اوغلو وکیل مسئول حزب ‌آ.ک.پ(حزب حاکم ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان که سیاستی محافظه‌کارانه دارد.) در مجلس شهرداری کادی‌کوی اعتراض کرد.

احمد کویون‌اوغلو در اظهارات خود در مجلس شهرداری ضمن نقد حضور اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در برنامه اجرایی برابری محلی گفت: «شهرداری کادی‌کوی در برنامه اجرایی برابری محلی در شش جا در راستای نرمالیزه کردن با بروشور و پوسترهایی در حال نهادینه کردن جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌آی شده‌است. این اقدامات خلاف فرهنگ اجتماعی، اخلاق و عرف ماست».

کویون‌اوغلو در ادامه‌ی سخنان خود گفت: «می‌خواهم درحالی که به چشم‌های شردیل دارا نگاه می‌کنم از او بپرسم، آیا علاقه‌ی خاصی به اقلیت‌های جنسی و جنسیتی دارد»

شردیل دارا در پاسخ به اظهارات کویون‌اوغلو گفت: «در حالی که به چشم‌هایت نگاه می‌کنم پاسخ می‌دهم؛ بله! علاقه‌ی خاصی به آن‌ها دارم. آن‌ها هم انسان هستند، من در کنارشان هستم و از حقوقشان تا آخرین نفس دفاع خواهم کرد. شما حق ندارید هیچ کسی را تحت عنوان منحرف خطاب کنید. شهرداری در کنار همه‌ی کسانی که از حقوق خود محروم شده‌اند و قربانی نابرابری هستند بوده و خواهد بود.» 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *