معرفی چند تن از سیاستمداران ترنس در سراسر دنیا

در سال‌های اخیر سیاستمداران ترنس در سرتاسر جهان بیش از قبل مطرح شده‌اند. ‌

از آدری تانگ، جوان‌ترین وزیر تایوان گرفته تا راشل لوین، اولین افسر چهار ستاره ترنس در ایالات متحده.

باهم با برخی از مقامات ترنس که مسئولیت‌های مهمی در دنیا بر عهده دارند آشنا می‌شویم.

تامارا آدریان ،۶۷ ساله، دومین زن ترنسی است که در نیمکره غربی، در سال ۲۰۱۵ به عضویت حزب مردمی در ونزوئلا پیوست و به عنوان قائم مقام در مجلس ملی ونزوئلا انتخاب شد.

پترا دساتر ۵۸ ساله که کنشگر قانون‌گذاری پیشرفته در مسائل افراد ترنس و کمک به باروری با استفاده از خدمات پزشکی بود در سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از هفت معاون نخست وزیر دولت جدید ائتلافی بلژیک انتخاب شد.

آدری تانگ ۴۰ ساله وزیر دیجیتال تایوان  در سال ۲۰۱۶ به عنوان جوانترین فرد که پست وزارتی دارد معرفی شد.

دایان ماری رودریگز زامبرانو عضو علی‌البدل ملی کشور اکوادور است. دایان که ۳۹ سال دارد دومین فرد از خانواده ال‌جی‌بی‌تی در اکوادور است که برای مسئولیت های سیاسی در این کشور نامزد می‌شود.

او با پیروزی در پرونده تبعیض علیه سازندگان برنامه‌ای که افراد ترنس را به عنوان یک منحرف معرفی  و به سخره می‌گرفتند توانست، یک مبنای قانونی برای نحوه صحیح نمایش و معرفی افراد ترنس در رسانه‌های این کشور ایجاد کند.

راشل لوین اولین دریاسالار زن ترنس در ایالت متحده آمریکاست که یونیفرمی خدماتی با چهار ستاره  دارد که  در اوایل سال ۲۰۲۱ تاریخ ساز شد. لوین عنوان اولین زن ترنس آشکار، در سنای ایالت متحده را بدست آورد و به عنوان دستیار وزیر بهداشت در دولت جو بایدن انتصاب شد.

در حالیکه افراد ترنس در برخی از کشورها بعضی از مقام‌های مهم و تاثیرگذاری را تصاحب کردند در ایران اما با وجود به رسمیت شناخته شدن افراد ترنس در قوانین جمهوری اسلامی، آن‌ها در حال مبارزه برای رسیدن به حقوق اولیه خود نظیر کار، مسکن و تحصیل هستند.

افزایش آگاهی جمعی سبب شده تا مردم جامعه تا حدودی به حقوق افراد ترنس آشنا شوند، اما کنشی جمعی و متحدانه می‌تواند منجر به تغییرات بنیادین در ساختار قانون و وضع قوانین حمایت‌گرانه از حقوق افراد ترنس چه قبل و چه بعد از تطبیق جنسیت، شود.

برای شکل گیری این کنش جمعی ضمن آگاهی‌رسانی، باید افراد ترنس بتوانند با تشکیل موسسات و تشکل‌های خود مطالباتشان را مطرح و سازمان‌یافته رسیدگی به آن‌ها را پیگیری کنند.

آزادی تشکل‌ مستقل از حکومت و به مدیریت افراد ترنس یکی از خواسته‌های ماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *