هک یک اپ دوستیابی ال‌جی‌بی‌تی اسرائیلی توسط هکرهای ایرانی

گروه‌ هکرهای ایرانی تحت عنوان «سایه سیاه» که  در هفته‌های گذشته بارها به سامانه‌های اطلاعاتی اسرائیلی حمله کرده بود، این بار با هک کردن اطلاعات یک اپلیکیشن دوست‌یابی افراد ال‌جی‌بی‌تی به انتشار اطلاعات آن‌ها پرداخته است.

این گروه پیش‌تر به  شرکت خدمات اینترنتی، سامانه اطلاعات یک مرکز درمانی و شرکت‌های متفاوت اسرائیلی مانند شرکت بیمه «شیر بیت» حمله و با هک کردن آن‌ها باج‌خواهی کرده بود.

 

جالب توجه است که این حملات نه به پایگاه‌های نظامی و موسسات مرتبط و نه به دستگاه دولتی اسراییل صورت نگرفته است،  بلکه  مردم عادی و اتفاقا آسیب پذیر را مورد هدف قرار داده است. این تنها اثباتی بر نقض حقوق بشر کاربران در هر کجای جهان که باشند است و بایستی شبکه های جهانی مجازی به شدت در مقابل انتشار این اطلاعات مقابله کنند و پلتفورم های خود را از اختیار این باندهای هکر خارج کنند. 

این گروه به حساس‌ترین اطلاعات در مورد  کاربران این اپ دوستیابی، مانند وضعیت اچ‌آی‌وی آن‌ها، گرایش جنسی و هویت جنسیتی نزدیک  ۱ میلیون کاربر دسترسی پیدا کرده است. با انتشار اطلاعات ۱۰۰۰ کاربر یادآوری کرده است که اگر ۱ میلیون دلار را پرداخت نکنند،  طی ۴۸ ساعت باقی اطلاعات را هم منتشر می کنند.

 

باید توجه کرد که اپ‌های دوست یابی  کاربران ایرانی و یا کسانی که در کشورهایی که همجنسگرایی در آن جرم انگاری شده زندگی می‌کنند، را در همه جا در خطر بالقوه قرار می‌دهد. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *