دعوت به مبارزه سازمان‌دهی شده بعد از اظهارات ضد ال‌جی‌بی‌تی وزیر کشور ترکیه

وزیر کشور ترکیه در مراسم چهل و ششمین سالگرد بنیان‌گذاری کنفدراسیون اتحادیه کارگری Hak_iş که یکی از چهار اتحادیه کارگری مطرح ترکیه‌‌ست و در حضور رؤسای هیئت مدیره این اتحادیه،  اظهاراتی بر علیه جامعه ال‌‌جی‌‌بی‌تی‌کیو پلاس بیان کرد.

او در این نشست گفت : “ نگذارید همجنسگرایی بنیان خانواده‌ها را از هم گسسته کند و کودکانمان را به بی‌اخلاقی و فسق و فجور سوق دهد “ 

سویلو همچنین در این نشست با لحنی تبعیض‌آمیز و نژاد پرستانه بر علیه اتنیک‌های غیر ترک سخنرانی کرد و آنها را دشمن بیگانه خواند.

او در خلال سخنرانی خود با بی‌بند و بار و بی‌اخلاق خواندن جامعه  ال‌جی‌بی‌تی‌کیو پلاس گفت که دولت به درستی و برای حفظ بنیان خانواده ممنوعیت‌هایی را بر علیه این جامعه اتخاذ کرده است.

 

سویلو، که از اسلام‌گرایان افراطی حزب عدالت و توسعه ( AKP ) ترکیه است، همواره و در هر فرصتی جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو پلاس را هدف قرار داده و در تلاش برای اعمال فشار، حذف اجتماعی و به حاشیه راندن بیش از پیش جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی‌ است.

تاکید بر بنیان خانواده ترک، هر بار باعث شعله‌ور تر شدن همجنسگراهراسی، ترنس‌هراسی و دوجنسگرا هراسی موجود در جامعه شده و بر خشونت و نفرت علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی دامن می‌زند.

سویلو و همفکران او جامعه ال‌‌جی‌بی‌تی‌کیو پلاس را رسما دشمن هدف قرار داده‌اند و از همین روی سیاست‌های نفرت پراکنی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. 

جنبش  سوسیالیستی لوبونیا نیز پس از اظهارات سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه مبنی بر جلوگیری از ترویج همجنسگرایی بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه به اظهارات سویلو پاسخ می‌دهد:

«پاسخ ما در برابر صحبت‌های سویلو مبنی بر، ترویج بی‌اخلاقی نسبت به کودکان از سوی جامعه ال‌‌جی‌بی‌تی‌کیو پلاس این است:

نمی‌توانید مانع وجود و حضور ما شوید، ما هر روز تحت شدید‌ترین ستم‌ها، تبعیض‌ها و خشونت‌ها قرار می‌گیریم و علی رغم آن، هستیم و خواهیم بود. نه سیاست دولتی فاشیستی، جنسیت زده و نژاد پرستانه شما و نه صحبت‌های تبعیض‌آمیز و مملو از نفرت شما که به واسطه آن در تلاش برای حذف ما از جامعه هستید، مانع ما نخواهد شد.

مبارزه جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی امروز قوی‌تر و با صدای رسا  برای آینده‌ای پر از امید و مقاومت در حال فریاد زدن است . جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو پلاس امروز در برابر هرگونه تبعیض، خشونت، فشار و بیگانه‌سازی سازماندهی شده توسط جامعه تمامیت‌خواه مرد‌سالار ایستاده است.

 

بیایید برای زندگی در آینده‌ای روشن، برابر و آزاد برای جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو پلاس مبارزه سازما‌ن‌دهی شده را گسترش دهیم.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *