اضافه کردن گزینه جنسیت سوم به گذرنامه‌ها در ایالات متحده

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، آمریکایی‌های نان باینری،  اینترسکس ـ میان جنسی ـ   و بدون جنسیت خاص، می توانند گزینه دیگری به غیر از “مرد” یا “زن” را در زمان تقاضا برای گذرنامه انتخاب کنند.

  هفته گذشته وزیر امور خارجه  آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای  اعلام کرد این « تغییر سیاست» بخشی از تلاش های دیپلماتیک این بخش برای برداشتن «گام های فراتر در جهت اطمینان از رفتار منصفانه با شهروندان ال‌جی‌بی‌تی + ایالات متحده، صرف نظر از جنس و یا جنسیت  آنها است».

هنوز مشخص نیست که جنسیت سوم ، با حرف “X” یا حرف دیگری، در دسترس خواهد بود. بلینکن گفت که این حوزه در حال حاضر «در حال ارزیابی بهترین روش برای دستیابی به این هدف» است و خاطرنشان کرد که افزودن گزینه جدید جنسیتی “از لحاظ فنی پیچیده و زمان بر است.”

به محض این که ایالات متحده گزینه جنسیت سوم را ایجاد کند،  به  تعداد فزاینده ای از کشورها با چنین گزینه‌ای  در گذرنامه مانند استرالیا، کانادا، آلمان، هند، نپال و نیوزیلند خواهد پیوست.

جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایران نیز می‌تواند به این مساله از طریق افزایش آگاهی رسمیت ببخشد که همه افراد خود را در دوگانه‌های جنسیتی زن و مرد دسته بندی نمی‌کنند و مطالبه افزودن «جنس سوم» به اوراق هویتی یک مطالبه مهم برای ماست.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *