استادیوم مونیخ رنگین‌کمانی نمی‌شود

اتحادیه فوتبال اروپا اجازه نداد ورزشگاه مونیخ در بازی آلمان و مجارستان در همبستگی  با جامعه ال‌جی‌بی‌تی رنگین کمانی شود.

 به تصمیم یوفا ـ  اتحادیه فوتبال اروپا ـ استادیوم ورزشی مونیخ اجازه ندارد در بازی چهارشنبه آلمان و مجارستان  با نورهای رنگین کمانی تزیین شود.  با این تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا درخواست شهرداری مونیخ برای رنگین کمانی کردن استادیوم فوتبال مونیخ را رد کرد. این  درخواست شهرداری مونیخ برای این عمل همبسته با جامعه ال جی بی تی از طرف «دیتر رایتر» از حزب سوسیال دموکرات‌های آلمان (اس. پ. د) به عنوان شهردار مونیخ انجام شده بود.  عکس العمل‌ها به این تصمیم  اتحادیه فوتبال اروپا در آلمان همراه با ابراز ناامیدی و نقد بوده است.

به نقل از تاگس‌شاو، خبرگزاری شبکه آلمان، استادیوم فوتبال «آلیانز» مونیخ در روز چهارشنبه جاری ـ امروز ـ اجازه ندارد با نورهای رنگین کمانی به عنوان نشانه‌ای از تحمل تنوع و برابری روشن شود.یوفا، اتحادیه فوتبال اروپا، در مورد چرایی این تصمیم اعلام کرده است که « از آنجایی که موقعیت این نهاد یک موقعیت خنثی از لحاظ سیاسی و مذهبی است و با توجه به بستری سیاسی که این درخواست در آن شکل گرفته است، آن را رد کرده است.» بستر سیاسی این مساله را یوفا اینطور توضیح داده است که « از آنجایی که این درخواست در واکنش به تصمیم مجلس مجارستان در این رابطه است، این درخواست باید رد شود»

 

مجلس مجارستان در هفته گذشته در آستانه مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا، قانونی را تصویب کرده است که به موجب آن حق اطلاع‌یافتن جوانان و نوجوانان در رابطه با موضوع همجنسگرایی و ترنسجندر بودن را با محدودیت مواجه می‌کند. شهردار مونیخ در واکنش به این موضوع درخواست رنگین کمانی کردن ورزشگاه مونیخ را در بازی با مجارستان کرده بود.

 

ال اس فاو د، یکی از اثرگذارترین انجمن‌های مدافع حقوق جامعه ال جی بی تی، در بیانیه‌ای به این تصمیم یوفا اعتراض کرده است.

در قسمتی از این بیانیه نوشته شده است: «با این تصمیم نشان دادید چقدر یک فوتبال بدون تبعیض برای شما ارزش دارد: هیچ»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *