ارتقا در قانون کودکان بی‌سرپرست و ترنسجندر

ایالت کالیفرنیا اصلاح قانون حقوق کودکان تحت سرپرستی موقت را با توجه به نیازهای کودکان ترنسجندر بررسی می‌کند. Photo source: familyeducation


قانون پیشنهادی جدیدی در مجلس قانون‌گزاری ایالت کالیفرنیا ارائه شده است که کودکانی را که به طور موقت تحت سرپرستی افراد قرار می‌گیرند از نظر دسترسی به خدمات بهداشتی ویژه ترنسجندر متناسب با نیازهایشان، تحت حمایت قرار خواهد داد.
این طرح، فهرست حقوق یک کودک/جوان موقتا به سرپرستی پذیرفته شده را اصلاح می‌کند به نحوی که موراد زیر را شامل شود:
تضمین دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و خدمات بهداشت روانی موید جنسیت، از جمله مشاوره برای روبرو شدن با مسائل مربوط به هویت جنسیتی یا فرایند پزشکی تغییر جنس، در صورت درخواست خود فرد یا سرپرست یا نمایند او.
 
این فهرست شامل حقوق دیگری نیز می‌شود؛
از جمله حق دسترسی به فضای مذهبی مورد انتخاب، حق حضور در دادگاه، حق حریم خصوصی،‌ حق سپرده شدن به فضاهای مراقبتی در بیرون از خانه با توجه به هویت جنسیتی کودک فارغ از اینکه جنس یا جنسیت ثبت شده در دادگاه یا اوراق مربوط به محل نگهداری پیشین آن‌ها چه باشد، و حق قرار گرفتن تحت سرپرستی افرادی که درباره مسائل مربوط به کودکان ال‌جی‌بی‌تی‌کیو آموزش دیده‌اند.
 
هیچ کودکی نباید بخاطر بی‌سرپرست بودن و هویت جنسیتی ترنس، از حقوق بهداشت جسمی و روانی که سایر کودکان از آن برخوردار هستند محروم بماند. در میان کودکان بی‌سرپرست یا با سرپرست موقت، کودکان ترنسجندر نیز وجود دارند که نباید به این خاطر که از وضعیت خانه و خانواده ثابتی برخوردار نیستند، نیازهای مسلم پزشکی و روانشناسی‌شان و نیز نیاز آموزش و تربیت سرپرست موقت با توجه به نیازهای این کودکان، نادیده گرفته شود.
 
کودکان ترنسجندر خود به دلیل متفاوت بودن از انتظارات بسیاری بزرگسالان، که تصورات خود را به کودکان نیز منتقل می‌کنند، ممکن است در فضاهایی که کودکان بی‌سرپرست را نگهداری می‌کنند مورد رفتارهای نامناسب و منزوی‌کننده قرار گیرند.
 
بنابراین هم بحث آموزش مسئولان این فضاها و سرپرست‌های موقت و دائم با توجه به نیازهای کودکان ترنسجندر مهم است و هم گنجاندن حقوق کودکان ترنسجندر بی‌سرپرست یا تحت سرپرستی موقت در دسترسی به خدمات پزشکی و بهداشت روانی ویژه ترنسجندر، برای اینکه هیچ کودکی از رشد و شکوفایی خود باز نماند.


شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی‎:

🌈 https://6rang.org
🌈 t.me/Iran6Rang
🌈 instagram.com/6rangiran
🌈 facebook.com/6rang.Iran
🌈 youtube.com/user/6rangIran
🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‎

Info@6rang.org

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *