یک برنامه ی تلویزیونی در هند نظرها را در مورد همجنسگرایان تغییر داد

یک برنامه ی تلویزیونی در هند نظرها را درباره‌ی همجنس‌گرایان تغییر داد
حدود ۱.۷ میلیون نفر برای اعتراض علیه قانون همجنسگراستیز کشور تماس گرفتند.
Aamir_Khan
شوی تلویزیونی به نام ساتیامیو جایات با مجری گری بازیگر هندی امیرخان، شب 20 اکتبر تابوی «گرایش‌های جنسی متفاوت» را مورد بحث قرار داد. بیننده‌های بسیاری گفتند این برنامه درک آن‌ها را در مورد اعضای جامعه ی اقلیت جنسی‌ متحول است.
مهمان‌های برنامه شامل یک زن فراجنسی به نام گزل دالیوال به همراه والدین‌اش، روان‌شناس معروف دیپاک کشایپ و تعدادی از اعضای فعال حقوق اقلیت های جنسی بودند.
خان با همدردی به داستان‌های آشکارسازی مهمان‌ها گوش داد. بعضی از مهمان ها بر اهمیت ارتباط با والدینشان در شکل‌ گیری زندگی خود و مقابله با افسردگی و افکار خودکشانه تأکید کردند .
خان گفت: اعضای اقلیت جنسی نباید به خاطر گرایش جنسیشان که با آن به دنیا آمده اند احساس ترس یا شرمندگی داشته باشند.
روانشناسان برای بینندگان توضیح دادند که همجنسگرایی یک بیماری نیست بنابر این با یوگا قابل درمان نیست. همچنین حقوق دانان شرح دادند که ماده ی 377 قانون مجازات این کشور که رابطه ی همجنس خواهانه را جرم معرفی می کند از دوران استعمار انگلستان نشأت می گیرد.
این شو تلویزیونی ۱۲۹.۶ میلیون نفر بیننده داشته وتاثیر بسزایی بر بینندگان گذاشته است. 
هشتگ #آزادی‌برای‌ال‌جی‌بی‌تی به یکی از موضوعات مهم روز در توییتر بدل شده است و ۱.۷ میلیون تماس تلفنی به نشانه ی مخالفت با قوانین همجنسگراستیزانه با دفتر برنامه گرفته شده است.
وینا چوداری در وبسایت برنامه نوشت: «در این یک ساعتهشما احساس من را نسبت به اقلیت های جنسی تغییر دادید. امید دارم فعالیت شما در جهت ـ ساختن جامعه ای بهتر ـ ادامه پیدا کند.»
دیویاراژ گادوی توییت کرده است: «امروز سوگند می‌خورم که هرگز راجع به همجنسگرایان یا فراجنسی‌ها جوک نگویم. درباره‌ی این موضوع‌ حساس شدم.»
هند در سال گذشته از رابطه ی همجنس خواهانه جرم زدایی کرد. این برنامه را با زیرنویس انگلیسی در لینک یوتیوب ببینید.

https://www.youtube.com/watch?v=UIUQJN1B0aQ
مرجع: گی استار نیوز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *