نیم میلیون نفر نتیجه ی اولین سرشماری از جامعه ی فراجنسی در هند

اولین آمارگیری از تعداد ترنس جندرها در هند حدود نیم میلیون نفراز کسانی را که داوطلب شدند در سرشماری خود را ترنس جندر معرفی کنند ثبت کرد. فعالان  حقوق همجنس گرایان می گویند تعداد واقعی این افراد بسیار بالاتر از این میزان است.

هیجرا

در آخرین سرشماری در هند، تعداد چهارصد و نود هزار نفر به طور داوطلبانه خود را به عنوان جنسیت سوم یا ترنس جندرمعرفی و ثبت نام نمودند – درست پس از اینکه دولت هند برای اولین بار در صدد آمارگیری از افراد ترنس جندر برآمد.

از این تعداد پنجاه و پنج هزار نفر زیر شش سال بوده اند که توسط والدین خود به عنوان ترنس جندر ثبت شده اند. شصت و شش درصد از کسانی که گزینه جنسیت سوم را در سرشماری انتخاب کرده اند ساکن مناطق روستایی هستند که  این رقم متناسب با شصت و نه درصد  جمعیت روستایی هند است.

اما این سرشماری نشان می دهد ترنس جندرهای هندی با نرخ باسوادی 46% به طور متوسط از میزان تحصیلات پایین تری نسبت به دیگر احاد جامعه با نرخ باسوادی 74% برخوردار هستند.

همچنین آمار به دست آمده نشان می دهد میزان بیکاری میان ترنس جندرهای هندی با مجموع 38%  بیشتر از نرخ بیکاری در بین بقیه مردم با مجموع 48% در این کشور می باشد – البته این شامل کودکان و سرپرستان نیز می شود.

فعالان حقوق ترنسجندرها در هند ضمن استقبال از آمار به دست آمده ازتعداد ترنس جندرهای هندی، همچنان بر این باورند که تعداد بسیاری از ترنس جندرهای هندی به دلیل عدم آمادگی جهت ثبت هویت خود به عنوان ترنس جندر، در این آمارگیری لحاظ نشده اند.

بنیانگزار موسسه سودهاری، کالکی سوبرامانیان در مصاحبه ای با روزنامه تایمز هند با اشاره به نتایج اخیر انتخابات ملی هند  گفت:” پس از ناامیدی از تلاش های کمیسیون انتخابات، این خبر فوق العاده ای برای جامعه فراجنسیتی است.” ما درجریان انتخابات از اینکه تنها تعداد بیست و هشت هزار و سیصد و چهل و یک نفر به عنوان جنسیت سوم رأی دادند بسیار نا امید شده بودیم.”

“این تازه اول راه است ما خوشحالیم از اینکه این آمارگیری بخشی از واقعیت را آشکار کرده و نشان داده که جامعه ی ترنس جندر وجود دارد و این جامعه سطح تحصیلاتش بسیار پایین است. این همچنین تصدیق می کند که کودکان فراجنسیتی وجود دارند. از این جا به بعد این وظیفه به عهده ی دولت است که سیاست هایی را جهت جلوگیری از تبعیض علیه آنها اتخاذ کند و تضمین کند که  از حقوق برابر با کودکان دیگر برخوردار خواهند بود.”

در فرهنگ هندوستان زنان ترنس جندر یا هیجرا به هندی هزاران سال است که به عنوان جنسیت سوم به رسمیت شناخته شده است. آنها به طور سنتی به اجاری مراسم دعا و شکرگزاری می پرداخته اند و بعضی رقصنده بودند. اگرچه امروزه بسیاری از آنها به حاشیه رانده شده و مجبور به گذراندن سال های پایانی عمر خود در صنعت سکس هستند.

زنان ترنس جندر هندی یا هیجرا به تازگی در کمپین پر طرفدار کمربند ایمنی نقش آفرینی کردند.

ویدیو مریوطه را در لینک زیر ببینید

https://www.youtube.com/watch?v=muCU6_Y_Kyo

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *