اولین همجنسگرای زن در افریقای جنوبی به پست وزارت رسید

Lynne Brown

انتصاب لین براون به عنوان وزیر سرمایه گذاری بخش عمومی در میان موج قوانین همجنسگراستیزانه در دیگر نواحی این قاره حرکتی نمادین محسوب می شود.

رئیس جمهور افریقای جنوبی، یاکوب زومبا، اولین همجنسگرای آشکار را در کابینه ی خود به وزارت منصوب کرد، این اولین حرکت از نوع خود در افریقا است و قدمی ست نمادین در قاره ای که در دوره ی واکنش شدید همجنسگراستیزانه به سر می برد.

براون، 52 ساله در شهر کیپ به دنیا آمد و ریاست دولت کیپ غربی را تا سال 2009، زمانی که کنگره ی ملی افریقا کنترل خود را بر این استان از دست داد و به حزب مخالف، اتحاد دموکراتیک واگذار کرد، بر عهده داشت.

او فعالیت حرفه ایش را به عنوان معلم آغاز کرد و مدرک خود را در کالج دانشگاهی لندن در زمینه ی روش شناسی برنامه ریزی جنسیت اخذ نمود. او می گوید: “من تحمل کار کردن در محیطی که در آن کارها به سر انجام نمی رسند را ندارم” و اضافه می کند “من از آن دسته آدم هایی که خودنمایی می کنند نیستم، من کارم را به سرانجام می رسانم”.

گفته شده علاقه ی شخصیش بازی گلف، خواندن کتاب است همچنین “علاقه ی فراوان به هنر و فرهنگ دارد”.

افریقای جنوبی اولین کشور افریقایی بوده که ازدواج همجنسگرایان را قانونی اعلام کرده است اما زومبا، فردی سنتی است که به دلیل سخنان بنیاد گرانه اش و به دلیل کوتاهی در محکوم کردن سرکوب های همجنسگراستیزانه در نیجریه و اوگاندا مورد سرزنش قرار گرفته است.

منبع: http://www.theguardian.com/world/2014/may/26/south-africa-appoints-gay-minister-lynne-brown

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *