برنده شدن کنچیتا وورست در یورویژن امسال و شکسته شدن مرزهای جنسیتی در دنیا، با حضور شادی امین، آزاده کیان و محمد کاظم عطاری

گفت و گوی برنامه ی صفحه ی دو بی بی سی فارسی با شادی امین، آزاده کیان، محمد کاظم عطاری حول محور تعریف جنسیت در معاصر و رابطه ی آن با سیاست.
مسابقه موسیقی یورویژن امسال، بیش از همیشه سیاسی بود. جوان 25 ساله ای که برنده این مسابقه شد، گروهی را خشمگین کرد، خیلی ها را سردرگم و بعضی را خوشحال. آنها که سنتی تر می اندیشند، برنده شدن او را نشانه آشکار انحطاط فرهنگی غرب دانستند؛ غربی که در آن، دیگر حتی زن و مرد را هم به سختی می توان از هم تفکیک کرد.
خیلی ها، سردرگم بودند چون نمی دانستند این کسی که بر صفحه تلویزیون آواز می خواند، مرد است یا زن؟ و گروهی پیروزی او را پیروزی مدارا خواندند و خرسند از این که تساهل و تسامح در جامعه اروپایی، کلیشه های جنسیتی را پشت سر گذاشته و مرزهای جدیدی از آزادی را تثبیت کرده است. در این برنامه درباره دلایل واکنش های گسترده و به شدت متضاد به برنده شدن هنرمندی صحبت می کنیم که مرد به دنیا آمده و اما در اشاره به خود از ضمایر مونث استفاده می کند. جنسیت در جهان معاصر چگونه تعریف می شود و رابطه آن با سیاست چیست؟

https://www.youtube.com/watch?v=kGKyV1vjAg0

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *