وکیل مخالف ازدواج همجنسگرایان در آمریکا، مقدمات عروسی دختر همجنسگرایش را فراهم می کند

dt.common.streams.StreamServer

در مارچ 2013،چارل کوپر وکیل محافظه کار  در مقابل قاضی ایستاد و از “پیشنهاد ترمیمی کالیفرنیا 8” یا proposition 8 که ازدواج همجنسگرایان را خلاف قانون اساسی اعلام می کرد دفاع کرد. حالا پس از یک سال کوپر در حال فراهم کردن مقدمات ازدواج دخترش با عروس آینده شان است و می گوید نظرش نسبت به این موضوع متحول شده است.

این مسئله ی غافلگیرکننده در کتاب جو بکر که هفته ی پیش به بازار آمد به نام “فشار برای آوردن بهار” آورده شده است. این کتاب تلاش های حقوق دانان را برای قانونی کردن حق ازدواج همجنسگرایان در جریان پرونده ی پیشنهادی 8 کالیفرنیا به تحریر در آورده است.

نقل قولی از کوپر که در کتاب بکر آمده از این قرار است؛ “چیزی که می توانم بگویم این است که نظر من هم مانند بسیاری دیگر در زمینه ی موضوعاتی از این قبیل در حال تحول است و بینش من در ده سال آینده ممکن است با طرز فکر کنونیم متفاوت باشد، همینطور که نظرم نسبت به گذشته تغییر کرده است.”

اصطلاح “تحول در بینش” در مسئله ی ازدواج همجنسگرایان را اولین بار اوباما در کمپین انتخاباتی خود در سال 2012 عنوان کرده بود. سیاستمداران دیگر نیز مانند سناتور اوهایو پس از آنکه مطلع شدند فرزندشان یا فردی از بستگانشان همجنسگرا است از همین زبان برای توضیح تغییر در رویکردشان استفاده کردند.

کوپر پس از علنی شدن تغییر فکرش به رسانه ها گفت: “خانواده ی من مثل دیگر خانواده های آمریکایی است. ما به هم عشق می ورزیم، از یکدیگر حمایت می کنیم، برای خوشبختی یکدیگر دعا می کنیم و از خوشحالی هم خوشحال می شویم.” او همچنین اضافه کرد: “مسیر زندگی دخترم را به خوشبختی در کنار دختر عزیز دیگری به نام کیسی هدایت کرده است و خانواده ی ما همراه با خانواده ی کیسی تا چند هفته ی دیگر ازدواج این دو را جشن می گیرند.”

با این وجود، این تغییرات یک شبه حاصل نشده. طبق کتاب بکر، کوپر درست پس از آنکه دادگاه در سال 2012 رأی به برگزاری جلسه برای دفاع از Prop 8 داد از نامزدی دخترش باخبر شده است. طبق گزارش، در حالی که کوپر خود را برای دفاع از ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان آماده می کرد پدر و دختر درباره ی این مسئله با یکدیگر بحث داشتند.

لینینگر، دختر همسر کوپر به بکر می گوید: ” فکر می کنم دردناک ترین قسمت دفاعیه ی پدرم جایی بود که تبدیل به یک “آزمایش” شدم که مردم حق دارند نتیجه اش را ببینند پیش از آنکه حق ازدواج همجنسگریان را بپذیرند.” و اضافه می کند؛ “این سخنش سبب شد احساس کنم که گویی یک موجود بیگانه ام.”

با این وجود لینگر تصمیم گرفت نامزدیش و گرایش جنسیش را تا پایان یافتن جریان پرونده اعلام نکند.

به گزارش ال جی بی تی ویکلی، کوپر زمانی که این پرونده را در سال 2009 پذیرفت از گرایش جنسی دخترش بی خبر بود. او در سال 2010 برنده ی جایزه ی وکیل جمهوری خواه سال شده بود.

علیرغم مبارزه ی سرسختانه اش در دیوان عالی علیه ازدواج همجنسگرایان، چاد گریفیت مدیر کمپین حقوق بشر او را به خاطر تغییر رویه اش تحسین کرد.

گریفین همچنین گفت: “من پنج سال گذشته را در جلسه ی دادگاه با آقای کوپر سپری کردم در حالی که با لغت به لغت صحبت های ایشان مخالف بودم ولی به تصمیمش برای عشق ورزیدن و جشن گرفتن برای دختر و پارتنرش احترام زیادی قائلم چرا که سرگذشت او شبیه به 90 درصد از آمریکایی هاست که یک فرد کوییر در خانواده ی خود دارند.”

منبع: واشنگتن پست

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *