شکایت انجمن روانشناسی ترکیه علیه نهادهای مسئول پخش داروی "درمان همجنسگرایی"

انجمن روانشناسی ترکیه در تاریخ 26 دسامبر بیانیه ای را مبنی بر ادامه ی فعالیت های خود علیه اقدامات خلاف اخلاق و اصول علمی و حرفه ای منتشر کرد و عنوان کرد؛ “برای حفظ سلامت اجتماعی و جایگاه حرفه ای خود پیگیری قانونی خواهد کرد”. این اعلامیه مربوط می شود به پخش دارویی به نام “هموفین” که عرضه کنندگانش ادعا می کنند “بیماری همجنسگرایی” را درمان می کند. متن اعلامیه از این قرار است.

ku-xlarge

به این وسیله اعلام می کنیم که که ما علیه نهادهایی همچون فرمانداری، هیئت مدیره ی بخش تبلیغات و دادستان عمومی که در جریان پخش دارویی به نام هموفین “homofin”  نقش داشته اند شکایت کرده ایم. “هموفین” از طریق یک وبسایت برای فروش به بازار عرضه شده بود.

چنین حرکت غیر اخلاقی و غیر علمی ای، هموسکسوالیتی را یک بیماری معرفی می کند و سلامت اجتماعی را با عرضه ی این “به اصطلاح دارو” (که دارای مواد شیمیایی نامعلوم است) برای درمان بیماری ای که وجود ندارد به خطر می اندازد.

ما تأکید می کنیم که آگاهی رسانی به جامعه به اندازه ی اقدامات قانونی علیه چنین فعالیت هایی اهمیت دارد و معتقدیم که هر شخص مطلع، بخصوص متخصصین سلامت و بهداشت باید نسبت به آگاهی رسانی احساس مسئولیت کنند.

انجمن روانشناسی ترکیه

منبع: http://lgbtinewsturkey.com/2013/12/29/legal-action-concerning-the-so-called-treatment-of-homosexuality/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *