نقشه همجنسگراستیزی در سطح جهان

نقشه همجنسگراستیزی در سطح جهان

ترجمه از سایت  (awid (Association for Women’s Right in Development

انجمن بین المللی لزبین ها، گی ها، دوجنسگراها، ترنس ها و دوجنسی های (ILGA) که به تازگی دفتری در ژنو دایر کرده، گزارش 2013 خود از هموفوبیا(همجنسگراستیزی) که از سوی دولت ها حمایت قانونی می شوند  را منتشر کرد. این گزارش شامل قوانینی می شود که مبتنی بر جرم انگاری این پدیده هستند . همچنین قوانینی که از عشق همجنسگرایانه حمایت می کنند و آن را به رسمیت می شناسند.

گلریا کارئاگا Gloria Careaga و رناتو سابادینیRenato Sabbadini ؛ سردبیران ILGA عنوان کردند: “ما به خاطر شکل و محتوی پربار این شماره بسیار به خود می بالیم زیرا این شماره به افرادی که به دنبال قوانین مربوط به همجنسگرایان هستند کمک می کند قوانینی را که بر سرنوشت لزبین ها و گی ها تأثیر منفی یا مثبت می گذارند بیابند. این گزارش دربردارنده ی قوانینی ست که باعث خوشنودی یا ناخشنودی و دردسر اقلیت های جنسی می شوند. امروزه می بینیم در حالی که بسیاری از کشورها حق برابری ازدواج را به رسمیت شناخته اند و قوانین خود را در زمینه های مختلف مربوط به همجنسگرایان ارتقا داده اند، جرم انگاری این گرایش جنسی در 78 کشور دیگر دنیا هنوز به قوت خود باقیست. کارئاگا و سابادینی همچنین اضافه کردند: “یک روند نگران کننده ای در روسیه در جریان است که در آن علارغم اینکه دولت روابط همجنسگرایانه را عمل مجرمانه نمی داند ولی با تصویب قوانینی علیه فعالین حقوق ال جی بی تی (اقلیت های جنسی)؛ که توسط دولت روسیه “تبلیغ همجنسگرایی” خوانده می شوند، از همجنسگرا ستیزی حمایت می کند و ضمانت اجرایی برای اعمال هموفوبیک فراهم می کند”.

آنها ادامه می دهند که: “بی راه نیست اگر بگوییم دولت روسیه از جهت اخلاقی مسئولیت کشته شدن ولد تونووی Vlad Tornovy در ولگوگراد که چند روز پیش به دلایل هموفوبیک صورت گرفت را به عهده دارد. برای مبارزه با هموفوبیا باید تلاش های بیشتری صورت گیرد- چه در کشورهایی که همجنسگرا بودن قانونیست و چه در کشورهایی که این پدیده جرم محسوب می شود.

این گزارش توسط لوکاس پائولی Lucas Paoli Itaborahy و جینگشو زوJingshu Zhu  ویرایش شده و در ساختمان شهرداری ژنو در حضور بیش از 30 نماینده ی سازمان ملل ارائه شده.

نقشه ی قوانین مربوط به همجنسگرایان در سطح جهان:

Igla map pic

Igla map pic

نقشه ی قوانین مربوط به همجنسگرایان در آمریکای لاتین:

original 1

نقشه ی قوانین مربوط به همجنسگرایان در آسیا:

original 2

نقشه ی قوانین مربوط به همجنسگرایان در آفریقا:

original 3

شبکه ی لزبین و ترنس های ایرانی (شش رنگ)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *