گپی دوستانه به بهانه فرا رسیدن 17 ماه مه روز مقابله با هموفوبیا


با فرا رسیدن روز 17 مه روز مقابله با هموفوبیا یا همجنسکرا هراسی (همجنسکرا ستیزی) بر آن شدیم تا اینبار به جای مصاحبه و … گپی دوستانه با هم داشته باشیم.
سایه اسکای، آنه، آیدا و شادی امین در گفت و گویی صمیمانه نگاهی دارند به همجنسگرایی و با بیان تجربیات خود تلاش دارند گوشه ای از این معضل اجتماعی را باز کنند.

برای شنیدن فایل صوتی اینجا را کلیک کنید!

قسمت اول: Gap 01

قسمت دوم: Gap 02

 

1 پاسخ
  1. mansour scooter
    mansour scooter گفته:

    سلام، گپتون جالب و مفید بود و اشاره کرده بودین به کسانی که قصد انجام عمل تغییر جنسیت را دارند ولی خارج از ایران انجام نمی‌دهند. و این یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ماست که خیلی از همجنس‌گراها تحت تأثیر ترانس‌شیاها هستند و به اشتباه اینطور فکر می‌کنند چون هر فرد ترانس در طول زندگیش ۲۰۰ نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امیدوارم با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام می‌شود دوستان به خودشناسی برسند و به اشتباه عمل نکنند. چون تغییر جنسیت مختص ترانس‌هاست نه فرد دیگر. در گزارشی از این فایل، دوستان عزیز همجنس‌گرا از دوستانشون تعریف کردند که چون در ایران رضایت پدر لازم بود و ایشون نتونستن عمل کنن به خارج از ایران سفر کنن. می‌خواستم بگم که دولت ایران عمل ما را قبول می‌کنه و نه تنها به رضایت پدر نیازی نیست بلکه مجوز را فقط فقط به دست خود شخص می‌ده و به خانواده اعتماد نمی‌کنه چون ممکنه پر کنند و اگر دولت مجوز بده و خانواده مخالفت کنه فرد ترانس می‌تونه بر علیه خانواده شکایت کنه و تا ۶ ماه حبس داره. دوستان MTF برای حفظ جان خودشون بعضی از این حکم رو می‌گیرن. خوشحال می‌شم اگر اطلاعاتی که می‌کنید در مورد ترانس‌ها اشتباه نکنید چون همه این را می‌شنوند و فکر می‌کنند رضایت باید باشه در حالی که ۸۰ درصد اعمال بدون رضایت خانواده انجام می‌گیره. هم برای مجوز و هم برای عمل. حتی در بیمارستان‌های دولتی هم که قانونشون اینه که باید رضایت باشه بدون رضایت انجام می‌دن که ۲ ماه میشه دیگه هیچ بیمارستان دولتی عمل نمی‌کنه و فقط می‌گن بیاین خصوصی که این هم جنبه‌های سیاسی داره که بعداً می‌افرینم معافیت‌ها خوشبخت باشین

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *