اردوغان در مجمع عمومی سازمان ملل: اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ منحرف هستند!

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل باری دیگر مخالفت خود با اعضای جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ را بیان کرد. 

اردوغان در این سخنرانی با اشاره به این نکته که حمله به «نهاد خانواده» روز به روز در حال افزایش است گفت، باید یک نماینده ویژه برای مبارزه با اسلام‌هراسی در سازمان ملل علیه جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ شکل بگیرد. اردوغان همچنین با «پروژه‌ی فروپاشی» نامیدن اعضای جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ افزود: «هر کس که در برابر این پروژه صدایش را بلند کند و یا عکس‌العملی نشان می‌دهد ساکت و تخریبش می‌کنند. اما ترکیه ساکت نمی‌شود و مقاومت خواهد کرد.»

این اولین بار نیست که اردوغان و مقامات کشور ترکیه از عبارات تند و توهین آمیز علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ استفاده می‌کنند. با وجود اینکه همجنسگرایی در ترکیه جرم نیست، ولی شرایط اعضای این جامعه به دلیل سیاست‌های اسلام‌گرای حزب حاکم، سخت‌تر، خصمانه‌تر، گسترده‌تر و سرکوب پلیس روز به روز شدیدتر می‌شود.

شما می‌توانید با مطالعه‌ی «جهان دیگری ممکن است، ترکیه» از مجموعه‌ی «جهان دیگری ممکن است» که پیش‌تر توسط شش‌رنگ منتشر شده است با روند شکل‌گیری و مبارزه اعضای جامعه‌ی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی ترکیه بیشتر آشنا شوید. 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *