تعطیل کنید! بیانیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی، اعلام جنگ علیه جامعه الجیبیتی+ و همراهان آن، اینبار تحت لوای شفقت علمی (فارسی، تورکی و عربی)
در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ بیانیهای از طرف سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، تحت عنوان «درباره برگزاری کارگاههای خارج از عرف با موضوعات همجنسگرایی» منتشر شده است. این بیانیه بیانگر نادیده گرفتن واقعیتهای جامعه و تلاشی برای تداوم سرکوب، محدود کردن فعالیتهای مستقل در جامعه و در فضای مجازی، نقض حقوق شهروندی افراد، تداوم خشونتهای خانگی، اجتماعی و دولتی و امنیتی کردن فضای بحث و گفتگو در رابطه با حقوق جامعه الجیبیتی+ است.
این بیانیه در شرایطی منتشر می شود که شاهد سرکوب حقوق اولیه زنان و خشونتهای وسیع دستگاه نظامی/ امنیتی در سراسر کشور، جرم انگاری روابط دو همجنس و همچنین خودکشی و قتل افراد این جامعه بدون اجرای عدالت در مورد عاملین و آمرین آن هستیم.
این بیانیه مروج ناآگاهی و نقض حق آگاهییافتن است:
ادعای بیانیه مبنی بر ناآشنایی دانشگاهیان با موضوعات مرتبط با جامعه الجیبیتی+، واقعیتی است بشدت هولناک. از همین منظر است که جامعه شدیدا نیاز به آگاهی و آموزش مداوم دارد و به روز کردن دروس علمی دانشگاهی برای پزشکان و متخصصان و روانشناسان نیز در زمره چنین تغییرات مورد نیازی ست.
از سوی دیگر ناآگاهی دلیلی بر عدم وجود یک دغدغه اجتماعی نیست. این ناآگاهی محصول دهه ها نفرت پراکنی، سانسور و تسلط قوانین عقب مانده شرعی در یکصد سال گذشته در جامعه ایران است. برگزاری کارگاههای آموزشی یا هر اقدام مشابه، با هدف آگاهیبخشی نه تنها ضروری است بلکه جزو حقوق اولیه شهروندان برای دسترسی به اطلاعات علمی و دقیق در مورد گرایش جنسی و هویت جنسیتی است.
این بیانیه به تداوم خشونتهای ناشی از ناآگاهی و تاثیرات نفرت پراکنی دولتی شدت میبخشد:
خشونتهای خانوادگی علیه افراد الجیبیتی+، که بسیاری از آنها به دلیل فقدان آگاهی و اطلاعات کافی رخ میدهد، منجر به آسیبهای جدی روحی و روانی برای این افراد میشود. این خشونتها بهویژه در جوامعی که حیات جامعه الجیبیتی+ جرمانگاری شده، شدیدتر است و فشارهای چندگانهای را به این جامعه وارد میکند که از آن به عنوان استرس اقلیت نام میبریم و باعث بسیاری از خودکشیها در گروههای اقلیت و به حاشیه رانده شده است. امری که گویا برای نگارندگان نامه که خود را مشاور و روانشناس میدانند، ناآشناست. این بیانیه با تایید درک عمومی جامعه، که منتج از دههها سرکوب و سانسور و تبلیغ خرافات و باورهای مذهبی در جامعه است، جامعه الجیبیتیکیو را منحرف، بیمار و گناه کار میشمارد. امری که راه را برای بسیاری از مدعیان اخلاق و مدعیان دیانت باز میگذارد تا «آتش به اختیار» با افراد این جامعه رفتار کنند و در نبود قوانین حمایتی، از مصونیت برخوردار باشند. و برای خواننده بیانیه این سوال را ایجاد میکند که واقعا نویسندگان این بیانیه «روانشناس و مشاورند»؟
این بیانیه نگران آگاه شدن جامعه در مورد موضوع حقوق جامعه الجیبیتی+ و ایجاد همدلی با آنهاست:
بیانیه، با انکار ضرورت طرح موضوعات مرتبط با جامعه الجیبیتی+، سعی در ارعاب کسانی دارد که در این مورد سخن میگویند وبا طرح تهدیدات امنیتی ضمنی قصد دارد بساط این حداقل روزنه ایجاد گفتمانی غیر دولتی در مورد این خیل از جوانان و نوجوانان کشور را برای شناخت و پذیرش خود مسدود کند.
جلوگیری از اینگونه فعالیتها، نشان از ترس عمیق ماشین سرکوب نسبت به گسترش آگاهی و پذیرش حق حضور و عدم تبعیض و پایان دادن به جرم انگاری رابطه دو همجنس دارد. این در حالی است که در بسیاری از جوامع جهان، حقوق افراد الجیبیتی+ به رسمیت شناخته شده و حمایتهای اجتماعی و قانونی برای آنها فراهم شده است. انکار و نقض مستمر و سیستماتیک حقوق ما در ایران، بخشی از سیاست سرکوب و نقض آزادی بیان و اندیشه و اساسا تداوم سیاست حذف هر فرد متفاوت با معیارهای مورد نظر سیستم بر پایه شریعت نظام جمهوری اسلامی است. گویی نگارندگان نیز در چنین مکتبی آموزش دیدهاند. والا هر روانشناسی بایستی به کاهش آسیبهای اجتماعی و روانی برای گروه های اجتماعی گوناگون حساسیت داشته باشد. حساسیتی که در هیچ کجای این نامه اثری از آن نمی بینیم.
جامعه ما به آگاهی، همدلی و پذیرش تفاوتها چه در عرصه گرایش و هویت جنسی و جنسیتی، اتنیکی، دین، بدن و توانایی افراد نیاز دارد، نه سرکوب و خشونت هر گروه اجتماعی غیر “خودی”. پذیرش حقوق افراد الجیبیتی+ گامی ضروری برای ایجاد جامعهای انسانی و عادلانه است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به راهنمای مشاوره به اقلیت های جنسی و جنسیتی رجوع کنید.
ششرنگ ضمن محکوم کردن رویکرد این بیانیه از جامعه روانشناسان و مشاوران داخل و خارج از ایران دعوت میکند تا در این مورد صدایشان را بلند کرده و مانع تسلط بیشتر گفتمانی غیر علمی، سرکوبگر و ضد حقوق بشری جمهوری اسلامی در مورد میلیونها جوان و نوجوان ایرانی متعلق به اقلیتهای جنسی و جنسیتی شوند.
شش رنگ (شبکه لزبین ها و ترنس جندرهای ایرانی)
۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴
۳۰ شهریور ۱۴۰۳
نسخهی پیدیاف بیانیه ششرنگ را از اینجا دانلود کنید.
باغلایین!
جمهوری اسلامینین مشاوره و پیسخولوژی تشکیلاتینین بیاننامهسی،
لگبت+ توپلومو و دستکچیلرینه قارشی ساواش اعلانی،
بو دفعه علمی شفقت آدی آلتیندا
۱۴۰۳جو ایلین ۲۸ شهریورینده جمهوری اسلامینین پیسخلوژی و موشاویره تشکیلاتی طرفیندن «هموسکسواللیق موضوعسوندا قیریعنعنهوی سمینارلارین کئچیریلمهسی حاققیندا» باشلیقلی بیر بیانات یایملاندی. بو بیانات، جمعیتین رئاللیقلارینی گؤرمزدن گلمک، موستقیل فعالیتلری محدودلاشدیرماق و سوسیال شبکهلرده فعالیتلره مانع اولماق، وطنداش حقوقلارینی پوزماق، ائوده، توپلومدا و دؤولت سویهسینده دوام ائدن زورلوقلارین آرتماسی، همچنین لگبت+ توپلومونون حقوقلاری ایله باغلی موذاکیرهلره دؤولتی و امنیتی بیر موباحثهیه چئوریمک سعیلرینین دوامیدیر.
بو بیانات، اؤلکه داخیلینده قادینلارین ایلکین حقوقلارینین سرت بیر شکیلده باسدیریلماسی، گئنیش بیر شکیلده بوتون اؤلکهده اویقولانان نیظامی/امنیتی شیددت، عینی جینسدن اولان شخصلر آراسینداکی موناسیبتلرین حجورم ساییلماسی، و لگبت+ ایجماعسینین عوضولرینین اینتیحار و قتللری ایله باغلی عدالت تامین اولونمادان جینایتکارلارین جزالاندیریلماماسی فونوندا یاییملانماقدا.
بو بیانات، جمعیته قارشی معلوماتلاندیرمانین قارشیسینی آلان، همچنین معاریفلندیرمه حقوقونون پوزولماسینی تشویق ائتمکدهدیر:
بیاناتدا ایلهری سورولن، آکادمیکلرین لگ بت+ ایجماعسی ایله باغلی موضوعلاردا یترسیز بیلیکلره مالیک اولماسی ایدداعاسی، اولدوقجا دهشتلی بیر گرچکلیکدیر. بو باخیمدان، جمعیتین معارفلندیرمهیه و دواملی تحصیله جیددی احتیاجی وار. عینی زاماندا، حکیملر، متخصیصلر و پیسخولوقلار اوچون علمی تدریس پروقراملارینین یئنیلنمهسی بو ضروری دییشیکلیکلرین بیر حیصصهسی اولمالیدیر.
دیگر طرفدن، معلوماتسیزلیق سوسیال ناراحاتلیغین اولماماسی آنلامینا گلمیر. بو معلوماتسیزلیق، سون یوز ایلده ایران جمعیتینین اونایللر بویو دوام ائدن نفرت یایما، سانسور و گئریده قالیش شریعت قانونلارینین حؤکومرانلیغینین محصولودور. معاریفلندیریجی سیمینارلرین و یا بونا بنزر تدبیرلرین تشکیلی یالنیز واجیب دئییل، هم ده وطنداشلارین جینسی میل و جینسیت کیملیگی حاققیندا دقیق علمی معلوماتلارا چیخیش الده ائتمک کیمی الیکین حقوقلاریندان بیریدیر.
بو بیانات، معلوماتسیزلیق و دؤولتین یایدیغی نیفرتین تاثیری ایله چوخالان زوراکیلیقلارین دوامینی داها دا گوجلندیریر:
لگبت+ فردلرینه قارشی عاییله ایچی زوراکیلیقلار، چوخ واخت کیفایت قدر معلومات و آنلاییشین اولماماسیندان قایناقلانیر و بو، همین شخصلر اوچون جیددی معنوی و پیسیخولوژیک ضررلره سبب اولور. بو جور زوراکیلیقلار خصوصی ایله لگبت+ توپلومونون حیاتینین جورم ساییلدیغی جمیعیتلرده داها دا شیددتلیدیر و بو ایجمایا قارشی چوخساییلی تضییقلر یارادیر. بو تضییقلره «آزلیق استرسی» دئییلیر و بو آزلیق و مارگینال قوروپلار آراسیندا باش وئرن چوخ ساییلی اینتیحارلارین سببی اولور. گؤروندوگونه گؤره اما بو مساله اؤزونو موشاویر و پیسخولوق آدلاندیران اوچون تانیدیق بیر مساله دئییل.
بو بیانات، اونایللر بویو دوام ائدن عمومی دوشونجه، سانسور و دینی خورافهلرین تبلیغی نتیجهسینده فورمالاشمیش عمومی جمعیت آنلاییشینی تصدیق ائدهرک، لگبت+ ایجماعسینی آزقین، خسته و گوناهکار کیمی دیرلندیریریر. بو یاناشما، اؤزلرینی اخلاق و دیندارلیق ایدعاچیلاری کیمی تقدیم ائدنلر اوچون لگبت+ فردلرینه قارشی «آتش به اختیار» پیرینسیپی ایله داورانماغا ایمکان یارادیر. قورویوجو قانونلارین موجود اولمادیغی شراییطده بو شخصلر جزاسیزلیق ایمتیازیندان ایستیفاده ائدیرلر. بو ایسه بیاناتی اوخویانلارین آغلانیا بئله بیر سوال گتیریر، گؤرهسن، بو بیاناتین مؤلیفلری حقیقتن «پیسخولوق و موشاویرلر» می؟
بو بیانات، جمعیتین لگبت+ توپلومونون حقوقلاری حاققیندا معاریفلنمهسیندن و اونلارا قارشی ائمپاتییا یارانماسیندان ناراحاتدیر:
بیانات، لگبت+ ایله باغلی موضوعلارین موذاکیره ائدیلمهسینین واجیبلیگینی اینکار ائدهرک، بو بارهده دانیشانلاری قورخوتماغا چالیشیر. دولاییسی ایله، تهلوکهسیزلیک تهدیدلری ایلهری سورهرک، اؤلکهنین بیر بیر چوخ گنج و یئنییئتمهسینین اؤزلرینی تانیماسی و قبول ائتمهسی اوچون یارانان قئیریدؤولت یؤنوملو دیالوق ایمکانلارینی باغلاماغا جهد ائدیر.
بوجور فعالیتلرین قارشیسینین آلینماسی، رئژیمین معاریفلندیرمهنین یاییلماسی، آیریسئچکیلیگه سون قویولماسی و عینی جینسدن اولان شخصلرین موناسیبتلرینین جورم کیمی قبول ائدیلمهسینه سون وئریلمهسی قورخوسونو اورتایا قویور. حالبوکی، دونیانین بیر چوخ جمعیتینده لگبت+ فردلرینین حقوقلاری تانینیر و اونلار اوچون سوسیال و حقوقی دستک تامین اولونور. ایران داخیلینده ایسه بیزیم حقوقلاریمیزین سیستماتیک و دواملی شکیلده اینکار و پوزولماسی، ایفاده و دوشونجه آزادلیغینین باسدیریلماسی ایله یاناشی، جمهوری اسلامی ایرانین شریعت اساسیندا هر هانسی فرقیلی شخصی آرادان قالدیرماق سیاستینین دوامیدیر. بو بیاناتین مؤلیفلری ده بو جور بیر تعلیمدن کئچه بیلر. حالبوکی هر بیر پیسخولوق موختلیف سوسیال قوروپلار اوچون سوسیال و پیسخولوژی ضررلری آزالتماقدا حساس اولمالیدیر. بو حساسلیق ایسه بیاناتین هئچ بیر یئرینده گؤرونمور.
جمعیتیمیز جینسی و جینسیت کیملیگی، اتنیک منصوبیت، دین، بدن و قابیلیت فرقلیلیکلری باخیمدان معاریفلنمهیه، ائمپاتیایا و قبول ائتمهیه احتیاج دویور، «اؤزلریندن اولمایان» سوسیال قوروپلارین باسقییا و زوراکیلیغا معروض قالماسینا یوخ. لگبت+ فردلرینین حقوقلارینین قبول ائدیلمهسی، داها اینسانی و عدالتلی بیر جمعیتین قورولماسی اوچون ضروری بیر آددیمدیر. بو موضوعدا داها چوخ معلومات آلماق اوچون جینسی و جینسیتی آزلیقلارا موشاویره رهبرینه موراجیعت ائدین.
ششرنگ، بو بیاناتین باخیش آچیسینی قینایاراق، ایران داخیلینده و خاریجیندهکی پیسخولوق و مصلحتچیلری بو مساله حاققیندا سسلرینی یوکسلتمهیه دعوت ائدیب و جمهوری اسلامینین، ایران جینسی و جینسیتی آزلیقلارینا عایید اولان میلیونلارجا گنج و یئنییئتمه حاققیندا علمی اولمایان، باسقیجی و اینسان حققولارینا ضید اولان سؤیلمینه مانع اولمالارینی ایستهییر.
شش رنگ (ایرانلی لزبینلر و ترنسجندرلر شبکهسی)
۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴
۳۰ شهریور ۱۴۰۳
أغلقوا!
بيان منظمة علم النفس والاستشارة جمهورية الإسلامية، إعلان الحرب على مجتمع المیم+ ورفاقه.
هذه المرة تحت شعار الرحمة العلمية
في ٢٨ شهریور ١٤٠٣( ١٨أيلول ٢٠٢٤) تم نشر بيان نيابة عن منظمة النظام النفسي والاستشارة في جمهورية الإسلامية إيران تحت عنوان «حول عقد ورش عمل خارج القاعدة حول قضايا المثلية». يظهر هذا البيان تجاهل واقع المجتمع ومحاولة مواصلة القمع، الحد من الأنشطة المستقلة في المجتمع وفي الفضاء الإلكتروني، انتهاك حقوق المواطنة للناس، استمرار العنف الأسري، الاجتماعي والحكومي، واعلان أمني للمساحة المناقشة حول حقوق مجتمع المیم+.
يتم نشر هذا البيان في ظل الوضع الذي نشهد فيه قمع الحقوق الأساسية للمرأة والعنف على نطاق واسع من قبل الأجهزة العسكرية/الأمنية في جميع أنحاء البلاد، وتجريم العلاقات المثلية، فضلا عن الانتحار والقتل للأشخاص هذا المجتمع دون تحقيق العدالة لمرتكبي هذه الجريمة والمسؤولين عنها.
هذا البيان يعزز الجهل وينتهك الحق في المعرفة:
إن ادعاء البيان بأن الأكاديميين غير مطلعين على الموضوعات المتعلقة بمجتمع المیم+ هي حقيقة مرعبة للغاية. ومن هذا المنظور فإن المجتمع يحتاج بشدة إلى الوعي والتعليم المستمر وتحديث دروس العلمية الجامعية للأطباء والمتخصصين وعلماء النفس هو أيضًا من بين هذه التغييرات الضرورية.
من ناحية أخرى، الجهل ليس سبباً لعدم وجود قلق اجتماعي. هذا الجهل هو نتاج عقود من نشر الكراهية والرقابة وسيطرة قوانين الشريعة الرجعية في المئة عام الماضية في المجتمع الإيراني. عقد ورش عمل تدريبية أو أي أعمال مماثلة، بهدف رفع مستوى الوعي، ليس فقط ضروريا، بل هو أيضا من الحقوق الأساسية للمواطنين في الوصول إلى معلومات علمية ودقيقة حول التوجه الجنسي والهوية الجندرية.
هذا البيان يزيد إلى استمرار العنف الناجم بسبب الجهل وتأثيرات نشر الكراهية الحكومية:
العنف الأسري ضد الأشخاص المثليين، والذي يحدث الكثير منه بسبب نقص الوعي والمعلومات الكافية، يؤدي إلى ضرر عاطفي ونفسي خطير لهؤلاء الأشخاص. هذا العنف خاصة في المجتمعات التي يتم فيها تجريم حياة مجتمع المیم+، يكون الأمر أكثر حدة ويشكل ضغوطات متعددة على هذا المجتمع، وهو ما نسميه توتر الأقليات، والذي تسبب في العديد من حالات الانتحار لدى الأقليات والفئات المهمشة. يبدو أن هذا غير معروف لكتابین الرسالة الذين يعتبرون أنفسهم مستشارين وعلماء نفس. يؤكد هذا التصريح التصور العام للمجتمع، والذي هو نتيجة عقود من القمع والرقابة ونشر الخرافات والمعتقدات الدينية في المجتمع، یعتبر مجتمع المیم+ منحرفاً، مريضاً و مذنباً. وهذا يفتح الطريق أمام الكثير من المتشددين في الأخلاق والدين للتعامل مع أفراد هذا المجتمع “كما يريدون” ويتمتعون بالحصانة في ظل غياب قوانين الحماية. يطرح هذا السؤال على القارئ هذا البيان هل أصحاب هذا البيان “أطباء نفس ومستشارون”؟
هذا البيان مضطرب بتوعية المجتمع حول موضوع حقوق المجتمع المیم+ وتعزيز التعاطف معهم.
البيان، من خلال إنكار ضرورة طرح الموضوعات المتعلقة بمجتمع المیم+، يحاول تخويف أولئك الذين يتحدثون عن هذه القضية ومن خلال طرح التهديدات الأمنية الضمنية يهدف إلى منع توسيع هذا الحد الأدنى لخلق خطاب غير حكومي حول هذا العدد الكبير من الشباب والمراهقين في البلاد من التعرف وقبول أنفسهم.
إن منع مثل هذه الأنشطة يظهر الخوف العميق لدى آلة القمع من نشر الوعي وقبول الحق في الحضور وعدم التمييز وإنهاء تجريم العلاقات المثلية. هذا في حين أن في العديد من مجتمعات العالم، تم الاعتراف بحقوق مجتمع المیم+ وتوفير الحماية الاجتماعية والقانونية لهم. إن إنكار وانتهاك حقوقنا في إيران بشكل مستمر وممنهج هو جزء من سياسة القمع وانتهاك حرية التعبير والفكر، وبالاساس استمرار سياسة حذف على أي شخص يختلف عن معايير النظام القائم على الشريعة الجمهورية الإسلامية. ويبدو الأمر كما لو أن الكتّابون قد تدربوا أيضًا في مثل هذه المدارس. قبل كل شيء، يجب على كل عالم النفس أن يكون حساسًا بتقليل الأضرار الاجتماعية والنفسية لمختلف الفئات الاجتماعية. حساسية لا نراها في أي مكان في هذه الرسالة.
مجتمعنا يحتاج إلى الوعي والتعاطف وقبول الاختلافات في مجال التوجه والهوية الجنسية والجندریة، العرق، الدين، الجسد و قدرة الناس، وليس القمع والعنف لأي فئة اجتماعية أخرى غير”داخلیة”. يعد قبول حقوق المجتمع المیم+ خطوة ضرورية لإنشاء مجتمع إنساني وعادل. لمزيد من المعلومات حول هذا الموضوع راجعو إلى دليل الاستشارة للأقليات الجنسية والجندرية .
في حين تدين ششرنگ نهج هذا البيان، تدعی من مجتمع علماء النفس والمستشارين داخل وخارج إيران إلى رفع أصواتهم في هذا الشأن ومنع المزيد من السیطرة الخطاب غير العلمي، القمعي والمناهض لحقوق الإنسان الجمهورية الإسلامية فيما يتعلق بملايين الشباب و المراهقين الإيرانيين المنتمين إلى الأقليات الجنسية والجندرية.
ششرنگ (شبكة المثليات والعابرين/ات الجندر الإيرانية)
٢٠ أيلول ٢٠٢٤
٣٠شهریور١٤٠٣
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.