«زندگی افراد ترنس مهم است» شعار معترضین به سیاست‌های ترنس‌ستیز مجلس اوکلاهاما

۱۰ فوریه ۲۰۲۳ کنشگران ترنس با شعار «زندگی افراد ترنس مهم است» ساختمان کاپیتول اوکلاهاما (ساختمان مجلس ایالتی) را تصرف کرده و به ایجاد فشار توسط جمهوری‌خواهان برای محدود کردن حقوق افراد ترنسجندر اعتراض کردند.

به گزارش اوکلاهاما دیلی، حدود ۱۵۰ نفر پیش از جلسه قانونی جدید که در آن قانونگذاران جمهوری خواه از قبل لوایحی را با هدف محدود کردن خدمات درمان مانند درمان جایگزینی هورمون ارائه کرده بودند، سر دادند.

بسیاری از این افراد تابلوها و بنرهایی در دست داشتند، شعار “زندگی ترنس ها مهم است”  مهم ترین شعار این اقدام بود.

یکی از لوایح پیشنهادی در سنات، لایحه ۱۲۹ است. در این لایجه پیشنهاد داده می شود که خدمات مراقبت بهداشتی، اعم از جراحی و مراحل غیر از جراحی را در این ایالت برای افراد زیر ۲۶ سال که در میانه روند بازتایید جنسیت هستند، ممنوع می کند.

لایحه دیگری نیست موسوم به  لایحه ۲۵۲ سنا، با هدف جلوگیری از انجام عمل تطبیق جنسیت برای افراد زیر ۱۸ سال مطرح شده است.

این لوایح بخشی از مجموعه‌ای از طرح‌های اخیر مرتبط با جنسیت در این ایالت است، از جمله طرحی که سال گذشته توسط فرماندار جمهوری خواه کوین استیت امضا شد. بر اساس این طرح زنان ترنس از رقابت در ورزش مدارس زنان محروم شده‌اند. 

کوین استیت پا را فراتر گذاشته و روز دوشنبه پیشنهاد ممنوعیت کامل جراحی‌ها و مراحل تطبیق جنسیت را در سراسر ایالت داده است. کنشگران جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ معتقدند تصویب این لایحه عواقب مرگباری برای افراد ال‌جی‌بی‌تی به ویژه ترنس و نان‌باینری خواهد داشت.

یکی از معترضین به دیلی میل گفت:« قانونگذاران می‌ترسند که افراد ترنس روی فرزندانشان تاثیر بگذارند. اما ما فقط می‌خواهیم زندگی خودمان را داشته باشیم و زنده بمانیم.»

نگرانی‌های غیر واقعی این افراد که سبب محدود کردن امکانات ضروری برای افراد ترنس را موجب می‌شود، زندگی اقلیت های جنسی و جنسیتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. جایگزینی هورمون، جراحی‌های دوران ترنزیشن باعث حس خوشایند برای ادامه زندگی در بسیاری از افراد ترنس می‌شود. خیلی از افراد ممکن است نتوانند تا سن ۲۶ سالگی با دیسفوریا زندگی کنند و این محدودیت سبب بروز مشکلات سلامت روان و حتی خطر جان این افراد را به همراه داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *