مروری بر حضور جامعه ال‌جی‌بی‌تی + در اسکار ۲۰۲۴

 در نود و ششمین دوره جوایز اسکار، شش نامزد، در چندین گروه  چالش های افراد جامعه ال‌جی‌بی تی+ را نشان دادند. امسال بازیگران زیادی برای ایفای نقش شخصیت‌های ال‌جی‌بی‌تی+  معرفی شدند و هنرمندان زیادی از نامزدان و برندگان در این مراسم حضور داشتند. 

 

«ماسترو» (maestro)  یکی از چندین فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای افراد کوییر است که امسال مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. بردلی کوپر ۴۹ ساله در نقش لئونارد برنشتاین در «ماسترو»، داستان آهنگساز لئونارد برنشتاین و ازدواج دشوار او با فلیسیا مونته آلگره (کری مولیگان) را روایت می‌کند. برنشتاین، داستان مردی دو جنس گراست که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کرد و بیشتر به خاطر آهنگسازی برای داستان وست ساید شهرت داشت. برنشتاین در طول ۵۰ سال فعالیت حرفه‌ای خود، ۱۶ جایزه گرمی، هفت جایزه امی و دو جایزه تونی را از آن خود کرد.

 این فیلم نامزد بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه اصلی، بهترین گریم و آرایش مو، بهترین فیلمبرداری و بهترین صداگذاری شد.

آنت بنینگ  و جودی فاستر برای بازی در  «نیاد»(NYAD)  که براساس داستانی واقعی از تلاش‌های شناگر دایانا نیاد، برای شنا از کوبا تا فلوریدا است، نامزد شدند. نیاد که یک لزبین است، چهار کتاب نوشته است.

جودی فاستر و آنت بنینگ  خود نیز آشکارا همجنس‌گرا هستند و در این فیلم بنینگ نامزد بهترین بازیگر زن و فاستر بهترین بازیگر مکمل نقش  زن  در اسکار ۲۰۲۴ شدند.

کولمن دومینگو برای بازی در نقش بایارد راستین، فعال حقوق مدنی آشکارا همجنسگرا در فیلم زندگینامه «راستین»، اولین نامزدی اسکار خود را به دست آورد. 

راستین که نقش مهمی در سازماندهی راهپیمایی به واشنگتن با مارتین لوتر کینگ جونیور داشت، پس از مرگ توسط باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا مدال آزادی ریاست جمهوری را در سال ۲۰۱۳ دریافت کرد.

کولمن دومینگو که آشکارا همجنس‌گرا است در مصاحبه‌ای با نتفلیکس گفت:«احساس می‌کند تنها کسی است که می‌تواند «نقش» پیشرو را بازی کند.» او به تیم فیلم‌سازی گفت: «من هر آنچه را که نیاز دارم، و همه ابزارهایی برای قرض دادن دارم تا به این مرد انسانیت کامل، شوخ طبعی‌اش، تمایلات جنسی و شادی‌اش را بدهم. من ترسی ندارم که وارد هیچ یک از فضاهای او شوم.»

ساندرا هولر ، هنرپیشه آلمانی۴۵ساله،  در نقش ساندرا وویتر در «آناتومی یک سقوط»(Anatomy of a Fall) در نقش بیوه ای که متهم به قتل شوهرش است، بازی کرده است. در این فیلم، هویت دوجنس‌گرای شخصیت او توسط دادستان به عنوان عاملی مجرمانه در طول دادگاه مورد استفاده قرار می گیرد.این فیلم پنج نامزدی اسکار در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه اصلی و بهترین تدوین را کسب کرد.

استرلینگ کی براون در نقش کلیفورد «کلیف» الیسون در «داستان آمریکایی»(‘American Fiction) ، نقش یک پزشک همجنس‌گرا را بازی می‌کند که در حال بررسی تغییرات مهم زندگی‌ با از دست دادن خواهرش و آشکارسازی خودش مواجه می‌شود. این فیلم همچنین نامزد بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین موسیقی متن شده است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *