مشکلات جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ عرب در پیدا کردن کار و تامین مخارج زندگی

 به واسطه‌ی سیاست‌های نژادپرستانه‌ و حذف گرایانه جمهوری اسلامی، مردم عرب  در پیدا کردن کار با سختی‌های بی‌شماری  مانند نادیده گرفته شدن مردم عرب در استخدام های دولتی، استخدام‌های فامیلی و غیربومی و اعزام مدیران رده بالا و میانی از استان‌های دیگر، تبعیض‌های اعمال شده علیه ساکنان مناطق عربی مواجه هستند. جامعه‌‌ی اقلیت های جنسی و جنسیتی عرب نیز از این سیاست ها در امان نمانده‌اند.

جرم‌انگاری روابط جنسی بین دو همجنس، جرم انگاری ها حول روابط، فعالیت ها و زندگی ما علاوه بر حذف، ما را مجبور به زندگی در خفا می‌کند.

یک زن ترنس عرب در حکومتی با رویکرد تبعیض‌ در برابر سایر اکثریت مرکز و قوانین ضد جامعه ال‌جی‌بی‌تی+، هم به دلیل عرب بودن و هم به دلیل تعلق به جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ با مشکلات زیادی در پیدا کردن کار و تامین مخارج زندگی رو به روست. 

آن دسته از اعضای این جامعه نیز که به سختی می‌توانند کاری پیدا کنند، در محیط کار دچار مشکلات زیادی مانند اذیت و آزار مبنی بر هویت جنسیتی و اتنیکی قرار می‌گیرند.

این در حالی است که بر مبنای اصل ۱۲ یوگیاکارتا هر کس باید، بدون تبعیض بر مبنای گرایش جنسی و هویت جنسیتی، از حق داشتن کار آبرومند و سودآور، انتخاب شرایط کاری عادلانه و مطلوب، و نیز حمایت در برابر بیکاری برخوردار باشد.

از اوایل به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی رویکرد حکومت در برابر اتنیک های ساکن ایران از جمله مردم عرب همراه با تبعیض بوده است. تا جایی که این تبعیض‌ها منجر به بیکاری ساکنین مناطق عرب شده است. در سالیان اخیر مردم عرب اعتراض شدید  به این گونه تبعیض‌ها نشان دادند، ولی این اعتراضات نه تنها باعث تغییر رویکرد نشده، بلکه باعث دستگیری و زندانی شدن فعالین عرب اهواز شده است. 

این در حالی است که افراد وابسته به حکومت مانند نماینده پیشین اهواز در مجلس شورای اسلامی به کمبود کار و منابع در استان خوزستان اذعان می کنند:«هم اکنون وضع اشتغال در استان خوزستان بسیار اسفناک است در حالی برخی آمارهای مدیران حکایت از بهبود وضع بیکاری در استان دارد ولی در واقع آن چیزی که ما در کالبد جامعه استان به خصوص اهواز مشاهده می‌کنیم مضاعف شدن بیکاری در استان است».

فعالان عرب در ایران معتقدند که مردم عرب نخستین و اصلی ترین قربانیان «تبعیض نژادی» هستند که در کنار حقوق سیاسی، اجتماعی از حقوق اولیه فرهنگی مانند حق آموزش به زبان مادری خود نیز محروم می‌باشند.

شش‌رنگ ضمن محکوم کردن تبعیض‌نژادی علیه مردم غیر‌فارس از شما دنبال‌کنندگان می‌خواهد در صورتی که هرگونه تجربه‌ای از تبعیض بر‌مبنای گرایش جنسی و یا هویت جنسیتی در هنگام یافتن کار داشته‌اید آن را با ما درمیان بگذارید.

 

مشاكل مجتمع المیم+ العربي في العثور على عمل وتوفير نفقات المعيشة

بسبب السياسات العنصرية والإقصائية التي تنتهجها الجمهورية الإسلامية يواجه الشعب العربي صعوبات لا حصر لها في العثور على عمل مثل إهمال الشعب العربي في الوظائف الحكومية، توظيف العائلية وغير المحلية، وإيفاد المديرين العاليين والمتوسطين من المحافظات الأخرى، والتمييز ضد سكان المناطق العربية. ولم يسلم مجتمع الأقليات الجنسية والجندرية العربية من هذه السياسات أيضًا.

إن تجريم العلاقات الجنسية بين شخصين من نفس الجندر، والتجريم الذي يحيط بعلاقاتنا و أنشطتنا وحياتنا بالإضافة إلى الإقصاء، يجبرنا على العيش في الخفاء.

امرأة العابرة العربية في حكومة تتبع نهج التمييز ضد الأغلبية الأخرى في المركز وقوانين ضد مجتمع المیم+، بسبب تکون عربية و کما بسبب انتمائها إلى مجتمع المیم+، تواجه العديد من المشاكل في العثور على وظيفة وتوفير نفقات المعيشة.

أفراد هذا المجتمع الذين يجدون عمل بصعوبة، يواجهون العديد من المشاكل في مكان العمل، مثل التحرش على أساس الجندر والهوية العرقية.

هذا على الرغم من أنه بناءً على المبدأ 12 من يوغياكارتا، يجب أن يكون لكل شخص دون تمييز على أساس التوجه الجنسي والهوية الجندرية الحق في عمل كريم ومربح، واختيار ظروف عمل عادلة ومرغوبة، والحماية من البطالة.

منذ وصول الجمهورية الإسلامية إلى السلطة، كان النهج الذي اتبعته الحكومة تجاه المجموعات العرقية التي تعيش في إيران، بما في ذلك الشعب العربي کان مع التمييز. لدرجة أن هذه التمييزات أدت إلى البطالة بين سكان المناطق العربية. في السنوات الأخيرة، احتج الشعب العربي بشدة على مثل هذا التمييز، لكن هذه الاحتجاجات لم غيرت نهجهم، بل تسببت أيضًا في اعتقال وسجن النشطاء العرب في الأحواز.

هذا فی حین ان يعترفون الأشخاص المرتبطين بالحكومة، مثل الممثل السابق للأحواز في المجلس الإسلامي، بنقص العمل والموارد في محافظة خوزستان کما قالوا:«حاليا، حالة التوظيف في محافظة خوزستان(عربستان) مؤسف للغاية، في حين تشير إحصائيات بعض المديرين إلى تحسن وضع البطالة في المحافظة، لكن في الواقع ما نراه في جسد المجتمع المحافظة، خاصة في الأحواز هو تضاعف البطالة في المحافظة».

الناشطون العرب في إيران يعتقدون أن الشعب العربي هو أول الضحية والرئيسية «للتمييز العنصري»، بالإضافة إلى الحقوق السياسية والاجتماعية، فهم محرومون من الحقوق الثقافية الأساسية مثل الحق في تعلم بلغتهم الأم.

بينما تدين التمييز العنصري ضد الأشخاص غير الفارس،تطلب شش‌رنگ من المتابعین مشاركتکم معنا اذا كنتم قد واجهتم أي تمييز على أساس التوجه الجنسي أو الهوية الجندرية عند العثور على العمل.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *