قاعدگی و مشکلات افراد غیرهمسوجنسیتی به مناسبت ۲۸ می، روز جهانی بهداشت قاعدگی

با پریود شدن یا همان عادت ماهیانه همیشه از زاویه‌ی دید زنان همسوجنستی نگاه شده، چون که اون‌ها افرادی هستند که بیشترین تجربه‌ی ریزش دیواره رحم رو دارن.
علارغم اینکه این فقط زنان همسوجنسیتی نیستن که پریود میشن ولی خیلی از کشورها این پدیده‌ی بیولوژیکی رو مختص «زنان» می‌دونن و سیاست‌هاشون رو هم بر اون اساس تنظیم می‌کنن.


مردان ترنس به خاطر این نگرش به پریودی تجربه‌های ناخوشیندی در این زمینه دارن. یک زن ترنس در این مورد میگه: «پریود شدن به من اندام جنسیم رو یادآوری می کنه و بهم یاد‌اوری میکنه که در بدنی که دوستش دارم و خودمو بهش متعلق می‌دونم قرار ندارم و این خیلی حس ناخوشایندی هست.»
همه‌ی این شرایط کار اشخاص نان‌باینری و کلا هر کسی که خودش رو زن همسوجنسیتی نمی‌دونه سخت می‌کنه.
چون در کشوری مثل ایران اگه شخص دیگه‌ای غیر زن همسوجنسیتی با مشکلات پریودی مواجه بشه از کادر بهداشت و درمان گرفته تا گرفتن پد بهداشتی از داروخونه به مشکل بر می‌خوره!
پد بهداشتی‌ای که داخل پاکت مشکی قرار داده میشه. چرا که این مساله‌ی بی نهایت طبیعی از نظر اونها مربوط به بدن زنان میشه و بدن زنان هم برای اون‌ها فقط اوبژه‌ی جنسی هست!
شما برای ما از تجربیاتتون بگید؟ چه به عنوان یک زن همسوجنسیتی و چه غیر همسوجنسیتی چه تجربیاتی در این زمینه داشتید و چه راهکاری برای مقابله باهاش پیدا کردید؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *