عقوبت قتل پارسا برای پدرش، تنها سه سال مجازات حبس

ششرنگ، دوم خرداد ۱۴۰۳: قاتل پارسا، نوجوان هفده ساله کوییر تبریزی تنها به سه سال حبس محکوم شد. دادگاه کیفری دو تبریز به این دلیل که قاتل، پدر پارسا بوده چنین مجازات سبکی را برای او در نظر گرفت. این درشرایطی است که ماشاالله کرمی پدر محمد مهدی کرمی، جوان کشته شده در جریان خیزش انقلابی ژینا، به جرم عزاداری برای پسرش به شش سال حبس محکوم شده است.

قاتل در جلسه دادگاه گفته بود: از دست رفتارهای زنانه پارسا به عنوان یک مرد به ستوه آمده بودم؛ او تمایلات جنسی زنانه داشت؛ برای درمان پارسا تمام تلاش خود را به کار بستیم اما هیچ کدام موثر واقع نشد چرا که پارسا همکاری نمی کرد و مدام از خانه فرار می کرد. رفتارهایش اصلا قابل کنترل نبود. او حتیدر این اواخر سعی داشت بر روی برادر کوچک تر خود نیز اثر بگذارد؛ برادرش می گفت، وقتی با پارسا در خانه تنها هستیم وی مدام عکس های دوستانش را نشان می دهد و از کارهای غیراخلاقی که با آن ها انجام می دهد می گوید. که دیگر تحمل این موضوع ازتوان من خارج بود. تا آن اندازه بی آبرو شده بودم که در میان دوست و آشنا و فامیل همه ما را با انگشت نشان می دادند.

در خبررسانی رکنا، به وضوح جای قاتل و مقتول عوض شده و متن خبرترحم خواننده را نسبت به قاتل بر میانگیزد و از پارسا، انسان زدایی میشود تا توجیه چنین وضعیت ناعادلانهای باشد.

این فرد که رسانه های داخل ایران از اعلام اسمش خودداری کرده اند درباره نحوه قتل گفت: او را به پارکیدر اطراف تبریز برده و خفه کردم؛ با پلیس تماس گرفته و خود را تسلیم قانون نمودم.

براساس قوانین مجازات اسلامی، پدر در صورتی که فرزندان خود را به قتل برساند قصاص نمی شود اما قاضی می تواند او را به سه تا ده سال حبس محکوم کند. علیرغم اینکه شش رنگ قویا با مجازات اعدام مخالف است اما اعتقاد دارد این نابرابری در مجازات قتل، عملا به پدر برای کشتن فرزندان خود مصونیت میدهد.

ما معتقدیم تغییر نگاه جامعه به زندگی انسانها و پایان دادن به خشونت علیه اقلیت های جنسی و جنسیتی، نه تنها مستلزم تغییر و لغو تمامی قوانین تبعیض آمیز و جرمانگاری روابط همجنسخواهانه است، بلکه نیاز به آگاهی رسانی و تقبیح چنین رفتارهای غیرانسانی در چهارچوب خانواده و اجتماع است. ششرنگ همچنان به فعالیت های خود در این مسیر ادامه خواهد داد تا در آینده شاهد چنین قتلهای فجیعی نباشیم.

 

پارسانی قتل ائتمک، آتاسینا تکجه اوچ ایل حبسه باخدی!

 

شش‌رنگ، ایکی خرداد ۱۴۰۳: ۱۷ یاشینداکی تبریزلی یئنی‌یئتمه کوییر پارسا‌نین قاتیلی تکجه ۳ ایل حبسه محکوم ائدیلدی. تبریزین ایکینجی جزا محکمه‌سی قاتیلین پارسانین آتاسی اولدوغونا گؤره بئله یونگول بیر جزا وئرمیش. بو بیر حالدادیر کی ماشالله رزمی، ژینا دئوریمینده اؤلدورولن محمد مهدی کرمی‌نین آتاسی، اوغلونون یاسینی توتدوغو اوچون آلتی ایل حبسه محکوم ائدیلیب.

پارسانین قاتیلی محکمه‌ده دئمیشدی: «پارسانین ارکک اولدوغونا رغمن قادینسی داورانیش‌لاریندان بئزمیشدیم؛ اونون قادینسی جینسی چکیم‌لری وار ایدی؛ پارسانین تداویسی اوچون الیمدن گلنی ائتدیم اما پارسا ایش‌بیرلیک ائتمیردی و دواملی ائودن قاچیردی. داورانیش‌لاری کنترلدان چیخمیشدی. او حتی سون زامان‌لاردا کیچیک قارداشینی دا تاثیر ائتمه‌یه باشلامیشدی.قارداشی دئییردی ائوده یالنیز اولدوغوموزدا دوست‌لارینین شکیلینی منه گؤسدریب اونلارلا قئیری‌اخلاقی ایشلریندن دئییردی. آرتیق بونو قالدیرا بیلمه‌دیم. او قدر بی‌آبیر اولموشدوم کی قاپی قونشو بیزی بارماق ایله گؤستریردی.»

رکنا خبر آژانسی، قاتیل و قتل ائدیلنین یئرینی بو شکیلده دییشه‌رک، یازدیغی خبرله اوخوجونون قاتیله یازیغی گلمه‌سینی و پارسانین بیر اینسان اولدوغونو گؤرمزدن گله‌رک بو وضعیتی مشروعلاشدیرمایا چالیشیر. 

قتل له علاقه‌لی آدینین وئریلمه‌دیگی بیر شخص دئییر: «اونو تبریزین یاخینلاریندا بیر پارکا گؤتوروب و بوغدوم، سونرا دا پلیسه زنگ ائدیب تسلیم اولدوم.»

ایسلام جزا قانون‌لارینا گؤره، آتا اوشاقلارینی اؤلدوردوگونده قیصاص ائدیلمیر و تکجه اوچ ایلدن ۱۰ ایله قدر حبس ائدیله بیلر. شش‌رنگ اعدام جزاسینا جیدی بیر شکیلده قارشی اولدوغونا رغمن، قتل جزاسینا قارشی بو عدالتسیزلیک، آتانین الینی اوشاقلارینی اؤلدورمکده سربست قویدوغونو دوشونمکده‌دیر. 

بیز اینانیریق کی، توپلومون اینسان حیاتینا اولان باخشینین دییشمه‌سی و جینسی و جینسیتی آزینلیق‌لارا قارشی زوراکیلیغا سون وئریلمه‌سی، بوتون آیری‌سئچکیلیکلی قانون‌لارینین لغو ائدیلمه‌سی و ائشجینسل موناسیبتلرین جزا ساییلماماسی‌نین یانیندا، توپلوم‌دا و عاییله‌ده بئلنچی قئیری‌اینسانی داورانیشلارین قینانماسی گره‌کیر. 

شش‌رنگ بو یولدا موجادیله‌سینه، گلجک‌ده بئلنچی دهشتلی قتل‌لری گؤرمه‌مک اوچون، دوام ائدجک. 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *