طبقه‌بندی افراد ترنس به عنوان «بیمار روانی» عقبگردی بزرگ در کشور پرو

دولت پرو ۱۰ می، با امضا حکمی توسط دینا بولوارته رییس‌جمهور این کشور، افراد ترنس، نان‌باینری و اینترسکس را به عنوان “بیمار روانی” طبقه بندی کرد.

وزارت بهداشت پرو نیز،  در پی اعلام این فرمان ادعا کرد این تنها راهی‌ست که می‌تواند «تضمین پوشش کامل مراقبت‌های پزشکی برای سلامت روان» را داشته باشد و در بیانیه‌ای تاکید کرد که علی‌رغم این فرمان، افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+  نباید به این‌خاطر تحت «درمان‌های اصلاحی» قرار بگیرند و به قطعنامه‌ای در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد که از جامعه ال‌جی‌بی‌تی در برابر روش‌های درمان اصلاحی محافظت می‌کند.

تصویب این قانون در سراسر دنیا انتقادات گسترده ای به‌ همراه داشته و بسیاری از فعالین و متحدان جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌‌کیو+ معتقدند، چنین طبقه‌بندی‌هایی، باعث افزایش تبعیض و خشونت خواهد شد و به همجنسگراهراسی و ترنس‌هراسی جامعه دامن زده و باعث  ناامیدی برای رسیدن به جهانی بدون تبعیض خواهد شد و تلاش‌هایی که سالها برای برابری و به رسمیت شناخته شدن جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ صورت گرفته، تضعیف می‌شود.

با وجود مخالفت‌های بسیار، دولت بولوارته بر تصمیم نادرست خود پافشاری می‌کند و بسیاری از فعالان و متحدان جامعه رنگین‌کمانی در محکومیت  فرمان طبقه بندی این افراد به عنوان “بیمار روانی” ثابت قدم ماندن و آن را خلاف حقوق بشر،  غیرعلمی و عقب‌گردی بزرگ می‌دانند و خواهان لغو فوری آن هستند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *