قانون جدید پارلمان عراق در رابطه با همجنسگرایان

رای گیری پارلمان عراق اصلاحیه قانون مبارزه با فحشا را تصویب کرد.

پارلمان عراق در تصویب قانونی ضد حقوق‌بشری، هم‌جنس‌گرایی را جرم و مجازات آن از #حبس_ابد تا #اعدام خواهد بود. «شبکه ندای زاگرس» و «سازمان شش رنگ» ضمن محکوم کردن این قانون ضدبشری، از روشن‌فکران و فعالین حقوق‌بشری #عراق و #کوردستان درخواست دارند تا در مقابل این قانون سکوت اختیار نکنند و اجازه ندهند این قانون به مرحله‌ی اجرا قرار گیرد.


تصویب این قانون در حالیست‌که در قرن ٢١ و در بسیاری از کشورهای #دموکراتیک، تمام حقوق هم‌جنس‌گرایان از کارکردن تا ازدواج قانونی به رسمیت شناخته شده است، در کشور عراق بر اساس قوانین دینی و منسوخ فاجعه بشری رخ خواهد داد.

🔹 مصوبه پارلمان عراق به شیوه زیر می‌باشد:

روز شنبه 27/4/2024 به ریاست محسن ماندلاوی نایب رئیس اول و با حضور 170 نماینده تشکیل جلسه داد.  دارا سکانیانی، یکی از اعضای کمیته حقوقی پارلمان عراق به رووداو گفت که اولین اصلاحیه قانون مبارزه با فحشا با اکثریت نمایندگان تصویب شد.

به گفته عضوکمیسیون حقوقی، این کمیته بیشترین جلسات را در خصوص این اصلاحیه برگزار کرده است و بیشترین کارشناسان در این خصوص برای دریافت نظرات در جلسات خود دعوت شده اند.

بخشی از بحث بر مجازات ها متمرکز بود که شامل مجازات اعدام و حبس ابد بود.  سکانیانی گفت: از زمان تصویب این قانون بیشتر مجازات ها به حبس و حبس تبدیل شده است.

بر اساس اصلاحیه سال 1988 ضد فحشا، همجنس گرایی جرم است و هرکس وارد رابطه ای شود که در محدوده «انحراف جنسی» قرار گیرد مجازات دارد.

این اصلاحیه مقرر می‌دارد که هر کسی که در رابطه با همجنس‌بازی دست داشته باشد، حداقل به حداقل 10 سال و حداکثر 15 سال حبس محکوم می‌شود.

هر کس دیگری را که بیش از 18 سال سن دارد وادار، فریب یا تهدید به فحشا یا همجنس گرایی کند، محکوم به حبس حداکثر تا 10 سال است.

هر کس مرتکب «جنایت» نسبت به فردی زیر 18 سال شود، حداکثر به مجازات حبس حداکثر 15 سال محکوم می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *