ابراهیم رئیسی روابط همجنسگرایان را «خلاف اخلاق و بدترین نوع رابطه » خواند حمله چند باره رئیس جمهور ایران به جامعه ال‌جی‌بی‌تی+

ابراهیم رئیسی، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در سخنرانی طی خود  در استان سمنان در شاهرود روابط همجنسگرایان را بدترین نوع رابطه و خلاف اخلاق خواند. وی در جشن واگذاری واحدهای مسکونی و قطعات زمین تحت عنوان طرح جوانی جمعیت به  همجنسگرایان حمله کرده و این جامعه را عامل آسیب به تشکیل خانواده و دست ساخته‌ی غرب معرفی نموده است.

رئیسی پیش‌تر با دادن وعده ساخت و خرید مسکن و وام ۵۵ میلیون تومانی تحت عنوان طرح جوانی جمعیت به تشویق زوج‌های دگرجنسگرا به فرزندآوری پرداخت و از دستگاه‌های مسئول خواست تمام امکانات و ظرفیت‌های سازمانی خود را برای اجرای این قانون به‌کار بگیرند.

او می‌گوید: «خانواده در فرهنگ دینی ما محور است. دشمن تلاش می‌کند ما خانواده نداشته باشیم و می‌بینید که تبلیغ می‌کنند تا خانواده تشکیل نشود و غربی‌ها جدا زندگی کردن و ازدواج‌های خاص را ترویج می‌دهند که بسیار آسیب‌زننده است. وی تاکید کرد: بحران خانواده تهدید بسیار بزرگی است و غربی‌ها بدترین نوع رابطه جنسی و هم‌جنس‌گرایی را تبلیغ می‌کنند که در شرع، اخلاق و قانون ما مورد مذمت است.»

رئیسی در این سالهای ریاست جمهوری خود برای چندمین بار است که در مدح تشکیل خانواده شرعی در رژیم ایران و ذم همجنسگرایی و تاثیرات آن در عدم تشکیل خانواده ایرانی نفرت‌پراکنی کرده است.

شش‌رنگ به صورت مداوم نفرت‌پراکنی‌های مقامات را رصد کرده و در فروردین ۱۴۰۲ گزارشی تحت عنوان  «نفرت‌پراکنی علیه همجنسگرایان، سیاست جمهوری اسلامی برای خاموش کردن خیزش انقلابی اخیر» منتشر کرد که در آن به نقض گسترده حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ توسط مسئولین و تاثیر آن بر جامعه ما پرداخته شده است

 

 باید از دید مثبت به این دست از نفرت‌پراکنی‌ها نگاه کرد چرا که در سال‌های اخیر جوانان اشکال سنتی ازدواج و رابطه عقب‌مانده دختر و پسر را در جامعه آنچنان زیر سوال برده‌اند که مسئولین از هر تریبونی به دنبال پیدا کردن راه چاره افتاده‌اند.

در این سالها بسیاری از دختران و پسران با آگاهی در مسیر دیگری از  اشکال مختلف روابط خارج از ازدواج سنتی قدم برداشته‌اند.

 از ازدواج سفید گرفته تا برقراری و علنی کردن روابط همجنس‌خواهانه خود، اعتراض به قوانین مردسالارانه و تلاش زنان برای خروج از جایگاه پست و ضعیفی که رژیم مرتجع اسلامی تحت عنوان «ریاست مرد بر خانواده» برایشان تعریف کرده و قوانینی که بر علیه زنان وضع کرده علیه تسلط و کنترل مردسالارانه و دگرجنسگرا محور مقاومت کرده‌اند.

نباید فراموش کرد در این مسیر روشنگری، ما، جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ به ویژه همجنسگرایان نقش مهم بازی کرده‌ایم. 

سنت‌شکنی‌هایی‌ که تاوان آن به دوش کشیدن بسیاری از توهین‌ها و نفرت‌پراکنی‌ها بوده ولی ما همچنان برای تحقق خواسته‌هایمان و به رسمیت شناخته شدن، خواسته‌هایمان را فریاد می‌زنیم  از پا نمی‌نشینیم.

از همین جا به رییسی و امثال او می گوییم، ما وجود داریم، در نقطه نقطه‌ی ایران مقاومت می‌کنیم و حقوقمان را طلب می کنیم. شما خشونت و نفرت علیه ما ترویج می کنید اما عاملیت را از ما گرفته و مقاومتمان را به غرب نسبت می‌دهید. اما بدانید، ما دست در دست هم پیروز خواهیم شد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *