هشدار گوگل درباره جاسوسی پیام‌رسان‌ «بله»

در روزهای گذشته شرکت گوگل به کاربرانی که از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنند هشدار داد، پیام رسان«بله» که متعلق به بانک ملی‌ست، می‌تواند از اطلاعات در تلفن همراه جاسوسی کند. 

در متن این هشدار تاکید شده این پیام‌رسان در تلاش است تا از اطلاعات شخصی افراد مانند پیام‌ها، تصاویر، فایل‌های صوتی یا تاریخچه تماس تلفن‌های اندرویدی جاسوسی کند و به کاربران پیشنهاد داده این برنامه را از روی تلفن‌های هوشمند خود حذف کنند.

 

در طی سال‌های گذشته رژیم با ادغام بعضی از فرآیندهای مالی مثل ارز مسافرتی کاربران را مجبور به نصب و استفاده از این برنامه کرده است

و این اولین بار نیست که گوگل با دادن این هشدارها به مخاطبینش از آن‌ها خواسته نسبت به استفاده از پیام‌رسان‌های حکومتی حساس باشند.

 گوگل پیش‌تر در سال ۱۴۰۱ هم درباره جاسوسی پیام رسان روبیکا این هشدار را برای کاربرانش ارسال کرده بود.

جاسوسی از شهروندان و جمع اوری اطلاعات از طرق محتلفی مانند اپلیکیشن های داخلی مثل پیام رسان سروش، تلگرام طلایی، برنامه اسنپ امنیت افراد را به خطر می‌اندازد، جامعه ال‌جی‌بی‌تی هم به دلیل انواع جرم انگاری علیه فعالیت‌ها و روابط اعضای این جامعه در این مرحله آسیب پذیر تر شده و بسیار توجه به این نکات جائز اهمیت است.

پیش‌تر شاهد دستگیری‌های گسترده اینفلئونسرهای اینستاگرام و یا دریافت پیام تهدید از سمت حکومت بوده ایم. جمع‌آوری اطلاعات از این طریق در باعث شناسایی و زیرنظر گرفتن روابط و فعالیت ها می‌شود.

از این رو ما هم در شش‌رنگ از جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ ایرانی خواهشمندیم ضمن رعایت نکات امنیتی هرگونه پیام رسان یا برنامه‌ی حکومتی را از تلفن‌های هوشمند خود پاک کرده و نسبت به این هشدارها مسئولانه و آگاهانه رفتار کنند.

اگر سوالی در مورد رعایت امنیت دیجیتال دارید حتما با ما تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *