۱۲ مارس بیستمین سالگرد قیام مردم روژاوا علیه نژادپرستی، گذشت…

امروز بیستمین سالگرد قیام مردم قامشلو و دیگر شهرهای روژاوا در فدراسیون شمال و شرق سوریه‌، علیه رژیم بعث این کشور است. در سال ۲۰۰۴ بازی فوتبال بین دو تیم شهرهای قامشلو و دیرزور به دلیل سردادن شعارهای نژادپرستانه علیه کوردها به خشونت کشیده شد. در جریان این درگیری و خشونت نیروهای نظامی اقدام به تیراندازی علیه معترضان در استادیوم قامشلو کردند و ۹ نفر از جمله دو کودک جان خود را از دست دادند. متعاقب این رویداد مردم کورد در شهر قامشلو و دیگر شهرهای روژاوا و سوریه از جمله دمشق و حلب به خیابان‌ها ریخته و علیه سیاست کشتار و انکار رژیم وقت سوریه دست به تظاهرات زدند؛ در نتیجه این اعتراضات مجموعا ۳۳ شهروند کورد جان خود را از دست دادند.

اکنون که در بیستمین سالگرد این قیام به سر می‌بریم برای مردم خاورمیانه و به‌ویژه منطقه شمال و شرق سوریه – روژاوا مسجل است امکان همزیستی مسالمت‌آمیز بین ملیت‌ها و اقشار مختلف جامعه فراهم نخواهد شد، مگر در صورت وجود یک سیستم حکومتی که در آن به حقوق برابر مردم با هر ملیت، مذهب، نژاد، گرایش جنسی و هویت جنسیتی احترام گذاشته شود.  همانگونه که در سال ٢٠١٧، اتحاد اقلیت های اتنیکی، دینی و جنسی و جنسیتی توانست هیولای داعش را در پایتخت خود رقه شکست دهد و زندگی را به مردم منطقه بازگرداند.

در ایران نیز کردها و دیگر اقلیت‌های اتنیکی،  دینی و جنسی و جنسیتی سال‌هاست از سوی حکومت‌های یکی پس از دیگری انکار شده و مورد تبعیض، خشونت و سرکوب واقع شده‌اند. در فردای آزادی ایران در صورتی دموکراسی میسر خواهد شد که حقوق همه اقلیت‌های اتنیکی، دینی، جنسی و جنسیتی در قانون اساسی به رسمیت شناخته شود. بر همین اساس و بر مبنای شعار «ژن ژیان ئازادی» تا رسیدن به این هدف غایی مبارزه در کردستان، ایران و سراسر خاورمیانه ادامه خواهد داشت.

 

١٢ ئادار ساڵڕۆژی ڕاپەڕینی خەڵکی ڕۆژاوا دژ بە سیاسەتی پاکتاوی ڕەگەزی

 

 

١٢ ئادار ساڵڕۆژی ڕاپەڕینی خەڵکی قامیشلۆ و شارەکانی دیکەی ڕۆژاوا لە فیدراسیۆنی باکوور و ڕۆژھەڵاتی سووریا دژ بە حکوومەتی دەسەڵاتداری بەعسە. لە ساڵی ٢٠٠٤ لە کاتی یاریی تۆپیپێیی نێوان یانەکانی قامشلۆ و دەیرەزۆر بە هۆی بەرزکردنەوەی دروشمی ڕەگەزپەرەستانە دژ بە خەڵکی کورد، ئاڵۆزی و بشێوی دروست بوو. لەوکاتەدا هێزە نیزامییەکانی دەوڵەتی سووریا دەستڕێژیی گولـلەیان لە جەماوەر کرد و ٩ کەس لە ناویاندا دوومنداڵ گیانیان لە دەست دا.

دوابەدوای ئەم ڕووداوە خەڵکی کورد لە قامشلۆ و شارەکانی تری ڕۆژاوا و سووریا وەکوو حەڵەب و دیمەشق دەستیاندایە خۆپیشاندان و لە ئاکامدا ٣٣ هاووڵاتیی کورد بە دەستڕێژی هێزە نیزامییەکانی دەوڵەتی سووریا ژیانیان لە دەست دا. 

ئێستا کە یادی بیستەمین ساڵی ئەم ڕاپەڕینە بەرز ڕادەگرین، بۆ خەڵکی ڕۆژهەڵاتی ناوەڕاست بە گشتی و باکوور و ڕۆژھەڵاتی سووریا – ڕۆژاوا بەتایبەتی سەلمێندراوە، ژیانی ئاشتیانە لە نێوان پێکهاتە و نەتەوە جۆربەجۆرەکان کاتێک مسۆگەر دەبێت، کە ڕێز لە مافی هەموو کەمینە نەتەوەیی، ئایینی، ڕەگەزیی و جێندرییەکان بگیردرێت؛ هەر وا کە لە ساڵی ٢٠١٧ یەکێتیی نێوان پێکهاتە نەتەوەیی، ئایینی، ڕەگەزی و جێندرییەکان توانی دێوەزمەی داعش لە پایتەختی خۆی «ڕەققا» شکست پێ بێنی و هێمنی و ئاسایش بۆ خەڵکی ئەو دەڤەرە بگەڕێنێتەوە. 

لە ئێرانی داهاتووشدا کوردەکان و باقی نەتەوە و پێکهاتە ئایینی، ڕەگەزی و جێندرییەکان ساڵانێکە لە لایەن دەسەڵاتە یەک لە دوای یەکەکانی ئەو وڵاتەوە نکووڵیمان لێ کراوە و تووشی هەموو جۆرە هەڵاواردنێک بوونە. لە دواڕۆژی ئازادیی ئێراندا بە مەرجێک دیموکراسی مسۆگەر دەبێت، کە سیستەمی حکوومەتی ڕێز لە مافی یەکسانی هەموو نەتەوەکان، ئایین و ئایینزاکان و خواستە ڕەگەزی و ناسنامەی جێندرییەکان بگرێت و لە لە یاسای بنەڕەتیدا دانی پێدا بنێت. 

لە سەر ئەم بنەمایە و بە دروشمی «ژن ژیان ئازادی» تا گەیشتن بەم ئامانجە کۆتاییە، خەبات و تێکۆشان لە کوردستان، ئێران و سەرانسەری ڕۆژهەڵاتی ناوەڕاست بەردەوامی هەیە.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *